I Ingela Johansson1 skrev:
inte ännu(?)…. Tänker jag kanske borde låta han se denna tråden först… eller?
Du ska ge honom 4 veckor att svara före ARN, inget svar på den tiden, anmäl. En oberoende besiktningsman är mycket bra då. Struntar han i ARN har du bra förutsättningar att vinna i tingsrätten. Han vill nog inte dit eftersom det blir ganska mycket dyrare för honom. Så ARN kan räcka men visa att du inte tvekar att gå hela vägen.

S Simsgrodan skrev:
Du ska ge honom 4 veckor att svara före ARN, inget svar på den tiden, anmäl. En oberoende besiktningsman är mycket bra då. Struntar han i ARN har du bra förutsättningar att vinna i tingsrätten. Han vill nog inte dit eftersom det blir ganska mycket dyrare för honom. Så ARN kan räcka men visa att du inte tvekar att gå hela vägen.
en enmans firma som jag tror det handlar om sett i konkurs och startar bara nytt och skiter totalt i arn tror jag

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
en enmans firma som jag tror det handlar om sett i konkurs och startar bara nytt och skiter totalt i arn tror jag
Kan inte exakt reglerna, men tror att konkurs medför näringsförbud och att bara lägga ned så kan TS kräva att få ut ev. pengar i företaget. Men inte en enkel sits.

S Simsgrodan skrev:
Kan inte exakt reglerna, men tror att konkurs medför näringsförbud och att bara lägga ned så kan TS kräva att få ut ev. pengar i företaget. Men inte en enkel sits.
finns inga pengar i en enmans bygg firma glöm det

och näringsförbud ska det först upp till domstol och inte ens efter det behöver man få näringsförbud

sen kan han bara skriva firman på nån annan om han får näringsförbud sånt är ju vanligt

Tack för alla fina svar - ni är GULD!

Har betalt fakturan på 33360kr för jag är osäker på mina rättigheter.

Skrev sms till ”snickaren” med information om att det är betalt samt frågan om han har något intresse av att åtgärda sina knasigheter….. 12 dagar senare har han ännu inte svarat mig…

Funderar på att skicka honom länken på denna tråd - vad tycker ni?

Har skrivit till en rekommenderad besiktningsman och inväntar svar
Med tanke på hur det ser ut och hur intresserad snickaren verkar vara att åtgärda nåt som du beskriver är jag rädd att du försuttit chansen iom att du betalade hela beloppet.

Kanske en ARN anmälan kan få rull på nåt men jag är skeptisk. Lämnar man sådant resultat bryr man sig nog inte om svarta listan.

• Gilla
HeyJon och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
finns inga pengar i en enmans bygg firma glöm det

och näringsförbud ska det först upp till domstol och inte ens efter det behöver man få näringsförbud

sen kan han bara skriva firman på nån annan om han får näringsförbud sånt är ju vanligt
Tack för alla fina svar - ni är GULD!

Har betalt fakturan på 33360kr för jag är osäker på mina rättigheter.

Skrev sms till ”snickaren” med information om att det är betalt samt frågan om han har något intresse av att åtgärda sina knasigheter….. 12 dagar senare har han ännu inte svarat mig…

Funderar på att skicka honom länken på denna tråd - vad tycker ni?

Har skrivit till en rekommenderad besiktningsman och inväntar svar[
Ja, det är jobbigt läge. Ville inte göra det jobbigare för TS med att påpeka att det säkraste är att inte batala förrän man är nöjd. En bra hantverkare löser det och en dålig hantverkare måste ta dig till tingsrätten för att få rätt. Vilket han knappast lyckas med om det är rejäla fel man kan visa upp.Hallå konsument har bra rådgivning här (ja, jag har fått utnyttja det.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.