Byggare har satt reglarna på fel avstånd

22k läst  79 svar

1. N
    Medlem Nivå 3
    Vänta nu... Menar du att jag ska sätta gipsen mellan reglarna längst in mot vinpappen?

2. Appendix
    Husägare · Nivå 5
    Man får vad man betalar för.
    Och att köpa billigt innebär nästan alltid att det blir dyrare till slut när man lagat allt som blev fel.

3. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Ja, gipsen längst in i regelfacken, aldrig 3 avskiljande lager efter varandra i en ljudisolerande konstruktion.

4. N
    Medlem Nivå 3
    Okey. Men hur fäster jag dem där inne i regelfacken?

5. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Limma

6. larry78
    Medlem · Nivå 6
    Om du köper längre än 2400 OSB och lägger de ner så borde de gå att få till.

7. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Frågan är hur mycket ljudisolering du behöver. Det avgör valet av konstruktion.

8. T
    Medlem Nivå 1
  9. P
    Medlem Nivå 4
    Sätt nån panel istället, eller råspont.
    Kan bli billigt iaf...

10. N
    Medlem Nivå 3
    Men det finns ju inget att stödja skivorna emot där inne..

11. N
    Medlem Nivå 3
  12. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Har du inget utegips att limma mot salar du på virke (tex 45x45) som du skruvar gipsen mot.

13. T
    Medlem Nivå 1
    Åk till närmaste bygghandel som säljer Paroc så kan dom säkert hjälpa dig. Jag har flera ggr tagit hem åt mina kunder.

14. Björn Melander
    Verktygstokig · Nivå 14
    Paroc skivan som länkas till ger tyvärr inte speciellt mycket ljudreduktion. Att åstadkomma en bra dämpning av ljudet från ett trumset kräver tunga konstruktioner. Du behöver massa och luftspalt. Som isolering använder du stenull. Flexibatt använder vi alltid när vi gör just trumstudios. Vill du isolera bort trummorna helt behöver du bygga ett flytande rum.

15. N
    Medlem Nivå 3
    Ursäkta om jag inte förstår men vad menas med att "Sala" på virket?

Varför stenull förresten?

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: