Tänkte bara komplettera tråden en aningens. Har gjort en del installationer i källaren på sistone och då använt Boschhammaren hela tiden. Det har rört sig om 5,5mm och 8mm hål i puts, hålsten och stöddig betong. Även om jag alltid använder dammsugaren för utsug så är det enormt trevligt med en batteridriven maskin. Batteritiden är inte ett stort problem vid denna användning (även om 3,0Ah principiellt är minimum).

Slutsats: Batterdriven borrhammare är The Shit, Boschens ergonomi bilr inte bättre med mer användade.

Såg just nedanstående video som länkats i en annan tråd här på forumet, och insåg genast att testerna av dessa bosch borrhammare trots allt nog inte är helt avslutade ännu ;)

Väntar med spänning på motsvarande test-video :)

http://www.youtube.com/embed/-bZ4yrpTcjw

Om jag testar någon maskin så kan jag ju köra över den med minigrävaren. :)

Blue Crew Tough Tests: Ja vad skall man säga det var galet roligt och en hyfsat hålbar skruvdragare

pär

Fast det är ju synd att dom klipper...

Damm och vatten som festoltestet körde med kändes relevant, när det gäller fysiskt våld är det fall från hög höjd som är mest intressant, imo. Jag tappade en skruvdragare från 5m höjd rakt ner i ett betonggolv, det ledde till att rotoraxeln blev skev. Ny rotoraxel 140:- sen var det bara att köra på igen.
Men den funkade ändå med skev axel, det blev bara obalans, så det är inte alls säkert att en dragarare tålt ett test, bara för att man hör motorn gå...

För övrigt rätade jag ut axeln senare, och dragaren visade sig funka fint med den också när jag gjorde ett litet test.

Nu så här nästan två år senare känner jag att min ursprungliga, något negativa, utvärdering nog var lite orättvis mot maskinen.

En borrhammare är inte en maskin som jag använder så ofta, men jag måste säga att Boschen lämnar ett leende på mina läppar varje gång.

Otroligt smidig helt enkelt.

Under året har jag gjort en mängd installationer av elmateriel, fönster, mm och det har varit en fröjd att arbeta med en så lätt och kapabel maskin.

Så, hatten av till Bosch och tack till BH för ett nytt favoritverktyg. :)

• Gilla
corre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.