35 132 läst ·
171 svar
35k läst
171 svar
Byggahus testar sladdlös borrhammare
Ja bilderna i den tråden var inte att leka med !mattiasp skrev:
Efter ett tag säckade min dator ihop och jag var tvungen att hårdboota.
Det har nog läckt i de flesta, se längre upp i tråden. Min läcker fortfarande.
Samtidigt undrar jag dock om det inte är överskottsolja som pressas ut av övertryck. Det är ju svårt att tänka sig att det skall vara helt tätt om det har fyllts för mycket fett från början. Vet dock inget om hur sådana här maskiner brukar vara konstruerade, det skall villigt medges.
Samtidigt undrar jag dock om det inte är överskottsolja som pressas ut av övertryck. Det är ju svårt att tänka sig att det skall vara helt tätt om det har fyllts för mycket fett från början. Vet dock inget om hur sådana här maskiner brukar vara konstruerade, det skall villigt medges.
Redigerat:
Yup, kan dock inte säga om det är unikt för just den här maskinen. Tycker mig ha sett något liknande i någon annan av alla maskinlådor som passerat förbi mig. Min borrhammare pressar fortfarande ut lite olja/fett/kladd efter 17+ battericykler. Då tänker jag alltså inte på fettet i chucken som vandrar ut. Det känns som standard för valfri borrhammare, framför allt när man tryckt in lite nytt fett i chucken.
Administrator
· Skåne
· 6 698 inlägg
Vi har ju fått några helt fantastiska testrapporter här. Jag är mycket imponerad. Stort tack till alla inblandade.
Imorgon sätter vi igång ett nytt test. Håll utkik!
Imorgon sätter vi igång ett nytt test. Håll utkik!
Administrator
· Skåne
· 8 351 inlägg
Jag raderade lite inlägg här som inte handlade om testet. Per har fått påminnelse om att hålla utlovade tider (han är alltid sådär kan jag intyga)
Nu har jag även använt maskinen "på riktigt" i renoveringsarbetet när det skulle spikpluggas i eldfast tegel.
Måste säga att det var en mycket tillfredsställande upplevelse att plocka fram Boschen och snabbt kunna borra ett antal 8 mm hål. Smidigt med SDS fästet och snabbt gick det.
Ska nog beställa några stora batterier.
Måste säga att det var en mycket tillfredsställande upplevelse att plocka fram Boschen och snabbt kunna borra ett antal 8 mm hål. Smidigt med SDS fästet och snabbt gick det.
Ska nog beställa några stora batterier.
Jag måste tyvärr fråga, då jag inte kan, typ ... :blushing:mycke_nu skrev:
Eldfast tegel? Är det helt annorlunda än vanligt? Mycket hårdare?
För vanligt tegel är ju inget att testa i ... *hehe*