Per Eskilsson skrev:
Nu börjar vi jobba på iOS-appen.
Den som väntar på något gott blir aldrig fet.

Appen funkar inte för mig längre, kan få upp bevakningar, men när jag sedan klickar på ett ämne laddar den inte tråden.
Sony Z2 Lollipop

Har du hunnit uppdatera appen idag eller inatt till version 0.98?

Jag har fått uppdaterat till 0.98. Fanns det inte en "stäng tråd" knapp i 0.97? Den hittar jag inte längre. Hopplöst att komma tillbaka till listan med trådar från en tråd på flera sidor nu.

Ok, hittade precis svaret i en annan tråd. Stängknappen behöver visst aktiveras i appens inställningar.

• Gilla
vilpi
  • Laddar…
Standard numera är att stäng-knappen inte är aktiverad eftersom den inte uppdaterar läst/oläst när man stänger.

Lyckas inte lägga upp bilder med androidappen (Android 5). Det länkar inte tillbaka från fotoalbumet när jag valt bilden. (det fungerar i mobilens webbläsare)

Det är en känd bugg som tydligen är svår att fixa. Bilduppladdningen har tyvärr aldrig funkat i android appen.

Per Eskilsson skrev:
Har du hunnit uppdatera appen idag eller inatt till version 0.98?
Hade inte uppdaterat, ska se nu :)

Jepp, nu går det att ladda trådarna i appen! :)

Glad påsk!

Per Eskilsson skrev:
Det är en känd bugg som tydligen är svår att fixa. Bilduppladdningen har tyvärr aldrig funkat i android appen.
OK, inget större problem för mig laddar sällan upp bilder med mobilen. Men det borde vara ett lösbart problem, det går ju i andra appar.

Kära iphoneanvändare:

Vill stämma av med er innan vi kommer för långt i vårt kodande.

Högst upp i iOS-appen tänker jag mig att vi ska ha följande "Navigation Bar" på Startsidan och i listor som t ex Senaste inläggen:
<-pil (en bakåtpil längst till vänster) och ett sökfält vari det står vilken sida man befinner sig på, t ex "Senaste" (precis som i Facebook appen). Denna list ligger kvar när man scollar.

Längst ner (i the "Tab Bar") tänker jag mig att vi ska visa upp följande texter:
"Start", "Senaste", "Bevakningar", "Deltagit", "Meny" med tillhörande ikoner så att det ser ut ungefär som längst ner i iphones telefonapp. Denna list ligger också kvar när man scrollar.

Men när man befinner sig i en forumtråd eller i en artikel så tänker jag mig att vi ska visa upp en annorlunda navigation bar istället. Så här tänker jag mig att den listen ska se ut:
<-pil (till vänster) och en dela-knapp och en stängknapp till höger. Denna list ligger kvar när man scrollar.

När man befinner sig i en forumtråd eller i en artikel hade jag tänkt att vi skulle visa upp samma "tab bar" som i listorna, dvs "Start", "Senaste", osv.

Hur låter detta?

• Gilla
Boan
  • Laddar…
Kan man få en liten skiss på hur det kan se ut?
Får jag önska så ser jag gärna att man kan swipa från sidan för att komma framåt och bakåt.
Och gärna dra neråt för att uppdatera

Här kommer en första snabbskiss. Färger och ikoner kommer däremot se annorlunda ut.

Senaste skulle se ut så här:
senaste.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Medan en forumtråd ser ut så här:
trad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Boan
  • Laddar…
En snabbfunktion som finns i Tapatalk som jag gillar och använder hela tiden är att kunna markera alla inlägg i en vy för "lästa". Appen har en hake uppe i högra hörnet för detta och denna syns alltid i vyer för lista med trådar (tex för "olästa"). Liknande funktion syns inte på snabbskisserna men kanske redan är planerade?

Sedan utgår jag ifrån att gester fungerar där det är relevant, tex svepa vänster för att markera enskild tråd för läst eller starta prenumeration etc.

Den undre menyn tycker jag verkar smart och bra val av snabbfunktioner.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.