Jag tror att felmeddelandet "Invalid license - This forum is currently not available on this app. Please contact the forum administrator." hänger ihop med den gamla appen som byggde på Tapatalk och att felmeddelandet är ett cachat felmeddelande i din app. Har du använt Byggahus appen tidigare, dvs före dagens uppdatering?

GustavN
Har inte använt den innan på någon plattform mer än datorn =)

GustavN skrev:
Appen funkar ej i min iPhone 6 med 8.3 Står "Invalid License" - blablabla.
Men hur fick du vetskap om att vi hade publicerat en ny app nu i morse?

GustavN
Hade ingen vetskap om de, testade bara att ladda ner den.

När laddade du ner den första gången. Idag, igår (eller tidigare)?

GustavN
Laddade ner den 1:a ggn igår ca. 11-12 tiden, 2:a ggn ca 17-18 tiden. Och en ny nu som funkade!

Alltså... Jag vill inte klaga, men den är som en buggig version av mobilsiten...

GustavN skrev:
Laddade ner den 1:a ggn igår ca. 11-12 tiden, 2:a ggn ca 17-18 tiden. Och en ny nu som funkade!
Det förklarar ditt felmeddelande. Appen uppdaterades inatt 04:41. Innan dess fanns en icke fungerande version i App Store och anledningen till detta var att vi var tvungen att publicera den icke fungerande versionen innan vi publicerade en uppdatering.

• Gilla
GustavN
  • Laddar…
osiris skrev:
Alltså... Jag vill inte klaga, men den är som en buggig version av mobilsiten...
Det stämmer. Jag uppmuntrar ingen att ladda ner denna app annat än om man inte tycker det är okej med en del buggar. Vi håller på och uppdaterar appen med buggfixar men uppskattar all feedback eftersom vi inte själva kan tänkas upptäcka allt. Vi hoppas kunna skicka in en bättre app imorgon fredag. Men det innebär att den nya appen kommer kunna laddas ner först på torsdag nästa vecka.

Vad är det som buggar? Kan du beskriva?

Per Eskilsson skrev:
Det stämmer. Jag uppmuntrar ingen att ladda ner denna app annat än om man inte tycker det är okej med en del buggar. Vi håller på och uppdaterar appen med buggfixar men uppskattar all feedback eftersom vi inte själva kan tänkas upptäcka allt. Vi hoppas kunna skicka in en bättre app imorgon fredag. Men det innebär att den nya appen kommer kunna laddas ner först på torsdag nästa vecka.

Vad är det som buggar? Kan du beskriva?
Har bara hunnit testa den en gång - men under hela användningen var en spinner synlig...

Jag har sett detta tidigare ibland men inte längre. Kanske har Aaron fixat redan i den nya appen?

Vilken iphonemodell och iOS-version kör du?

iPhone 6 plus, iOS 8.3 (uppdaterade appen idag)

Ok, här är några till:

- Fula topp- och bottenmarginaler (t.ex. 0 pixlars padding mellan knappen "Visa fler" och tab baren i botten)
- Elastiska sidmarginaler (eller vad man ska kalla det) i trådarna som gör att man kan dra hela innehållet i sidled (bör bara vara elastiskt i toppen för "drag to refresh)
- När man går tillbaka till en lista med ämnen (t.ex. "Senaste") från ett inlägg så laddas alltid första sidan, även om man har tryckt "visa fler" fler gånger. Exakt samma beteende som på mobilwebben, men i en app väntar man sig liksom lite mer...

Som förspråkare för hybridappar där man kan dela en stor del av kodbasen mellan mobila plattformar måste jag tyvärr ändå säga att jag inte fattar syftet med en app som är till 95% den responsiva webbsidan wrappad i ett appskal... Varför ska jag använda appen istället för webben liksom, särskilt eftersom webben fungerar riktigt bra på mobilen?

osiris skrev:
- Fula topp- och bottenmarginaler (t.ex. 0 pixlars padding mellan knappen "Visa fler" och tab baren i botten)
0 pixlars padding i mellan knappen "Visa fler" beror på att vi inte har enhetliga padding och marginaler på sidan.
Detta ska vi naturligtvis försöka fixa.

Vet inte riktigt vad du menar med fula toppmarginaler däremot. Bifoga gärna skärmdump så att vi förstår hur du menar.

Tror att problemet uppstår eftersom vi i appen väljer att dölja "footern" och "headern" (eftersom vi inte tycker den behövs i appen) för att appen ska laddas lite snabbare än mobilsajten och för att vi inte vill visa upp redundant information som t ex länk till Senaste eller Meny på två ställen.

osiris skrev:
- Elastiska sidmarginaler (eller vad man ska kalla det) i trådarna som gör att man kan dra hela innehållet i sidled (bör bara vara elastiskt i toppen för "drag to refresh)
Ah, jag ser vad du menar. Detta felet uppstår i iPhone 6 plus och i iPad ser jag nu, men inte i iPhone 5 eller 6. Vi fixar. Tack!

iPhone 6 plus, iPad och iPhone 4 är de som vi hunnit testat minst på. De flesta användare verkar använda iPhone 5 eller 6 så fokus har legat på dessa initialt.

osiris skrev:
- När man går tillbaka till en lista med ämnen (t.ex. "Senaste") från ett inlägg så laddas alltid första sidan, även om man har tryckt "visa fler" fler gånger. Exakt samma beteende som på mobilwebben, men i en app väntar man sig liksom lite mer...
Denna är svårare att lösa. Synpunkten har kommit upp tidigare också även i mobilsajten. Vi har testat att visa upp en längre lista innan "Visa fler"-knappen dyker upp men då kommer listan bli långsammare att visa upp för de som har en långsam uppkoppling. Denna är klurig.

osiris skrev:
Som förspråkare för hybridappar där man kan dela en stor del av kodbasen mellan mobila plattformar måste jag tyvärr ändå säga att jag inte fattar syftet med en app som är till 95% den responsiva webbsidan wrappad i ett appskal... Varför ska jag använda appen istället för webben liksom, särskilt eftersom webben fungerar riktigt bra på mobilen?
Anledningarna är väl att en app är lättillgänglig i mobilen om du placerar appikonen på mobilens förstasida. Att du kommer tillbaka där du sist var. Att du kan komma åt hela sajten via appen, det kan du inte göra i mobilsajten. Att du kan välja att visa upp större text i forumtrådar och artiklar vilket gör det lättare att läsa när du är på språng. Att appen har funktionalitet som mobilsajten inte har som att du kommer tillbaka till rätt position i listan när du "stänger" en tråd. Att den kommer kunna ha notifieringar i framtiden osv.

Vårt mål är att ha en riktigt bra app och en riktigt bra mobilsajt. En del är appmänniskor, andra inte.

• Gilla
osiris
  • Laddar…
I natt släppte vi en ny iPhone-app där du får tillgång till hela Byggahus.se, snabbare än via mobilsajten.

Jag blir jätteglad om ni laddar ner den och säger vad ni tycker i den här tråden. Vi släppte en första version redan förra veckan, men ville åtgärda ett antal buggar innan ni får testa den. Nu tycker jag att den är accepabel och ser fram emot era synpunkter. :)

https://appsto.re/se/mDXRD.i

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.