Jag startade Byggahus 2001 och jag började med att lansera både en redaktionell del och ett forum. Byggahus har alltid varit en portal med flera ben - redaktionellt, experter, forum, länkar, bokhandel, ordlista med mera. Sedan har vi byggt på efter det.

Ett stort forum kan jag inte tänka mig att någon kan driva annat än på heltid och med anställda. Du har stora kostnader för webhotell, personal, kontor m m. Fördelen med stora forum är att det är många som diskuterar - mer kunskap delas och du borde därmed få bättre information helt enkelt. Nackdelen är väl att det kostar mer att driva än ett litet mysigt forum.

Marlen Eskilsson skrev:
Jag startade Byggahus 2001 och jag började med att lansera både en redaktionell del och ett forum. Byggahus har alltid varit en portal med flera ben - redaktionellt, experter, forum, länkar, bokhandel, ordlista med mera. Sedan har vi byggt på efter det.

Ett stort forum kan jag inte tänka mig att någon kan driva annat än på heltid och med anställda. Du har stora kostnader för webhotell, personal, kontor m m. Fördelen med stora forum är att det är många som diskuterar - mer kunskap delas och du borde därmed få bättre information helt enkelt. Nackdelen är väl att det kostar mer att driva än ett litet mysigt forum.
Missförstå mig rätt, jag säger inte att det är fel på något sätt. :)

Jag tycker dock transparens är bra, så att forummedlemmar som deltar och tittar på diskussionerna om reklam och annat förstår att det handlar om annat än pengar till att köpa några nya ram-minnen till webbservern etc.

Och i all välmening glöm inte att forum inte blir bättre än dess medlemmar.
Det är inte experterna eller den redaktionella delen som lockar till besök, inte i det stora hela.

Med det sagt menar ja inte att ni ska ge efter för minsta vink från medlemmarna, men att nånstans ändå komma ihåg att det är vi, medlemmar, som gör forumet levande. Ni tillhandahåller verktygen.
Det är en balansgång.

Jag personligen är nyfiken på hur besöks/inläggsstatistiken ser ut efter att tapatalkstödet har tagits bort.
Är det 'bara den här årstiden' eller är det annat som gör att det postas mindre där jag läser/är aktiv, eller inbillar jag mig? :)

Det är klart att det är medlemmarna som gör forumet till vad det är (tillsammans med diskussionsreglerna :)), inte minst därför är det viktigt att värna det vi har och säkerheten på sajten.

Jag kan bara stilla din nyfikenhet till viss del. Vi har aldrig mätt antalet inlägg, det känns inte så intressant. Det vi mäter är antalet unika besökare per vecka. Antalet besökare hos oss är extremt känsligt för säsong, helger och dylikt eftersom det är mycket barnfamiljer som hänger här.

Förra veckan var det v. 48 och om vi jämför med v 48 förra året, så har antalet unika besökare ökat med 18 %. Ökningen hänger ihop med saker som att vi har lanserat en mobilsajt, jobbat med att göra sajten snabbare med mera.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kan det vara så att en viss ökning även beror på att stödet för TT och BH-app är borta, nu "måste" man ju gå via den vanliga siten eller via mobilsidan för att komma till forumet.

Det är svårtolkat, för vi såg ökningen innan vi avvecklade tapatalk. Det är så mycket som spelar in.

Ursäkta men jag har problem med eran app är det nått på G eller jag missat
Med vänlig hälsning,

BHappen och tapatalk-stödet är nedstängda sedan ett tag, det finns en ny app för android (betaversion).

Vill inte låta gnällig, men att använda forumet efter IOS appens död från en Iphone eller Ipad är oöverskådligt, segt och rent trist. Tyvärr är resultatet att jag inte är aktiv längre. Kan web-appen bli så bra att jag återkommer, kanske vi får se i framtiden...

• Gilla
BiFuel och 5 till
  • Laddar…
Saknar tapatalkstödet.. Det är några månader sen jag var in sist, förut var det flera gånger om dagen.. :(

• Gilla
Vispen74 och 3 till
  • Laddar…
hsd
Hej
jag använder inte appen har bara använt mobilsidan men nu blev plötsligt texten sååå liten, tror att det har med radbrytningen att göra, kan det justeras måntro

Beroende på vilken androidenhet man har så justerar man textstorleken på lite olika sätt. I den här videon går man igenom olika sätt: http://youtu.be/l2C_36EwoBg

hsd
Nehej så var det inte, dessutom skulle det ha påverkar andra textsidor dessutom

Ladda gärna upp en skärmbild så jag förstår hur du menar.

Måste tyvärr säga att jag också mer eller mindre har slutat att läsa och göra inlägg på Byggahus efter att TT-stödet och appen togs bort. Innan dess var jag mer eller mindre beroende. Mobilsajten är inte ett alternativ för min del.

• Gilla
Videonisse och 3 till
  • Laddar…
Vad har du för mobiltelefon BiFuel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.