BVP skrev:
Hejsan, bra med en app! Men en fråga beträffande Android (som jag hoppas att ingen redan har ställt) - jag övervägde att ladda ned appen, men tvekar eftersom den kräver behörighet till mina telefonsamtal. "En app som har den här behörigheten kan identifiera mobilens telefonnummer och serienummer, om ett samtal pågår, numret som samtalet är kopplat till och så vidare." Jag använder min arbetsgivares telefon+abonnemang och de är mkt känsliga när det gäller säkerhet. Är det nödvändigt att ge appen sådana behörigheter?
Det är en bra fråga. Vi har köpt in appen från TapaTalk och har därmed ingen möjlighet att själva påverka exakt vad appen behöver ha tillgång till och inte tillgång till.
Vi kan i alla fall inte ta del av några sådanna uppgifter. Faktum är att det till och med är ganska så krångligt för oss att ens se skillnad på användare av vår app och andra appar.

Ifall TapaTalk på något sätt kan ta del av den informationen vet jag faktiskt inte, men jag har svårt att tro det. Ifall man googlar på det så får man fram noll och nada om att dom faktiskt skulle överföra informationen till sig.

Troligtvis så är det så att Androids behörighetsbegränsningar är aningen trubbiga. Det är högst troligt så att den behöver någon liten detalj i den behörighetsgruppen och sedan så får den alla telefonsamtal "på köpet".

thomasx skrev:
Jaha, så var jag här igen, insåg just en intressant sak, för vart och ett av de inlägg jag skrivit i tråden i kväll, så har numreringen på det första inlägget i tråden räknats upp, och nu när det blev 161 blev det en sida till också, sida 9. Detta alltså trots att mina inlägg inte syns i tråden. Inlägg 1 är detsamma hela tiden. Nånstans där mitt i gröten kanske mina inlägg ligger.
Jag ser nu att du har inställningen "Visa senast överst" (i webbläsarinterfacet). Jag misstänker att appen inte riktigt fungerar som den ska när man har den inställningen. Testa ändra tillbaka till "Visa äldst överst" (om du vill) för att se om det funkar som det ska då. Du ändrar dessa inställningar här http://www.byggahus.se/profile.php?do=editoptions

Problem med appen
ImageUploadedByTapatalk1336785965.193025.jpg

Beror förmodligen på problemen som de har i samband med uppgraderingen av byggahus.se till 4.0.:-(

Se de andra trådarna i samma kategori ...

Låter ej troligt
Via tapatalk funkar det :)

wrang skrev:
Låter ej troligt
Via tapatalk funkar det :)
Det är troligt - Läs den andra tråden.

Tapatalk är igång igen men inte byggahus appen. Felet ska åtgärdas så kommer det läggas upp uppdatering eller ny version i androidmarket/appstore som fungerar

Skönt att det inte bara jag som har problem med appen, fast har inte provat med android utan bara på iOS (iPad).
Vore trevligt om de kunde lösa problemet snart.

Problemet med appen uppstod på grund av att vi rent tekniskt flyttade forum-mappen från roten till forumet och att länken inne i appen till forumet verkar vara hårdkodad. Därför behöver vi publicera en ny app men tyvärr är det bara leverantören Tapatalk som kan hjälpa oss med det. När vi väl har fått fixade versioner (det behövs en för android och en för iOS) brukar det gå fort att få ut den via android market. AppStore eller iTunes Connect som verkyget heter verkar däremot alltid ta en vecka på sig innan den blir godkänd.

Det går inte att fixa på webserversidan på något sätt? T.ex. en symlänk från det gamla stället till det nya (om ni kör unix)?

bobas skrev:
Det går inte att fixa på webserversidan på något sätt? T.ex. en symlänk från det gamla stället till det nya (om ni kör unix)?
Man skulle kunna tycka att så var fallet. Problemet är att tapatalk-skripten förutsätter att vbulletin ska finnas i mappen ovanför tapatalk-skripten.

Nu funkar äntligen appen igen.

Per Eskilsson skrev:
För att få igång den på iPhone och iPad så behöver man i vissa fall ta bort den och ladda ner den på nytt från AppStore. Du tar bort en app genom att peka på ikonen i två sekunder och sedan klickar på krysset.

På Android gör man så här:
  • Visa hemskärmen ("skrivbordet")
  • Klicka på Menu på telefonen. (Fysisk knapp, inget menyalternativ)
  • Klicka på manage applications
  • Klicka på fliken All
  • Scrolla ner till Byggahus och klicka på Byggahus-appen
  • Klicka på knappen "Clear data"
  • Backa ut ur menyn
  • Nu ska det fungera!

Du har helt rätt Per i att felet jag rapporterade (favoritforum uppdateras ej med pratbubblan) är ett tapatalkrelaterat fel. Det ser likadant ut på andra forum under tapatalk. Ser likadant ut på byggahus egna app. Vet inte om ni kan felanmäla gentemot tapatalk?

Gött appen fungerar igen :D

kinglolle skrev:
Du har helt rätt Per i att felet jag rapporterade (favoritforum uppdateras ej med pratbubblan) är ett tapatalkrelaterat fel. Det ser likadant ut på andra forum under tapatalk. Ser likadant ut på byggahus egna app. Vet inte om ni kan felanmäla gentemot tapatalk?
Felet är nu vidarerapporterat till Tapatalk. Hoppas de åtgärdar inom kort.

Vet inte om detta tagits upp tidigare någonstans, eller om det bara är jag som drabbats..

Sedan flera månader får jag upp denna ruta om jag trycker på All i iphone appen..

Är det hos mig det är fel eller? Allt annat i appen verkar funka. Eller finns det även i köpeappen?

• ImageUploadedByByggahus.se1345643969.605225.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.