Tänk på att appen visar fler inlägg per sida än webbläsaren och därför kan du inte jämföra sidantalet dem emellan. För mig visar både appen och webbläsaren 401 inlägg i tråden Fuskbyggarna fast i appen visas inläggen upp på 21 sidor medan den i webbläsaren visar upp inläggen på 27 sidor.

När appen var ny och jag beta-testade den på SE Xperia mini rapporterade jag problem med visningen av trådar med många inlägg, där första och sista sidan visar samma inlägg, och de senaste inte syns alls. Men det verkade inte som någon reagerade på felrapporten. (?)

Det är möjligen kopplat till trådvisning med senaste inlägg överst.

Nu kan jag konstatera att det är samma problem på ipad. I tråden fuskbyggarna finns 21 sidor, sida 1 och 21 visar båda två bara ett enda inlägg, det första som skrivits i tråden. På första sidan har det #1 och på den sista #401. Men det är samma inlägg, daterat 1 feb 2012 19:17

Sid 2 visar inlägg #21 - #40 daterade 15-16 mars och sidan 20 visar inlägg #381 - #400 daterade 1-2 feb. Det senaste inlägget samt inlägg #2 - #20 verkar inte synas alls.

Men antal inlägg per sida väljer du själv i inställningar för appen. 👍
more -settings-post per page

Redigerat:
thomasx skrev:
När appen var ny och jag beta-testade den på SE Xperia mini rapporterade jag problem med visningen av trådar med många inlägg, där första och sista sidan visar samma inlägg, och de senaste inte syns alls. Men det verkade inte som någon reagerade på felrapporten. (?)
Jag måste ha missat din felrapport helt och hållet. Sorry.

thomasx skrev:
Det är möjligen kopplat till trådvisning med senaste inlägg överst.

Nu kan jag konstatera att det är samma problem på ipad. I tråden fuskbyggarna finns 21 sidor, sida 1 och 21 visar båda två bara ett enda inlägg, det första som skrivits i tråden. På första sidan har det #1 och på den sista #401. Men det är samma inlägg, daterat 1 feb 2012 19:17

Sid 2 visar inlägg #21 - #40 daterade 15-16 mars och sidan 20 visar inlägg #381 - #400 daterade 1-2 feb. Det senaste inlägget samt inlägg #2 - #20 verkar inte synas alls.
Jag lyckas inte återskapa ditt fel. Det funkar för mig. Vilken app använder du? Byggahus appen, Tapatalk appen eller Tapatalk HD?

Per Eskilsson skrev:
Jag lyckas inte återskapa ditt fel. Det funkar för mig. Vilken app använder du? Byggahus appen, Tapatalk appen eller Tapatalk HD?
Byggahus-appen, både på androiden och ipad.

Har inte använt androidappen sen dess, förrän jag testade nu igen. Nu såg det ok ut i fuskbyggartråden. Dock, när jag öppnar tråden hamnar jag på sista sidan med trådens äldsta inlägg, istället för på första sidan med senaste inläggen. Går jag till fösta sidan och skriver ett svar i tråden, skickas jag tillbaka till sista sidan med de äldsta inläggen igen när jag skickat svaret. Inget allvarligt, men störigt.

(Btw, jag är smått ökänd för att hitta buggar som ingen annan gör ;) )

Redigerat:
Har för mig att det finns en inställning var man skall hamna när man öppnar en tråd.

Har dock inte ändrat något där då default fungerar för mig :D

Första gången man går in i en tråd så får man en fråga om man vill visa "latest post", "first unread" eller "oldest post". Denna inställning kan man senare ändra under More > Settings > Loading Behaviour.

Detta inlägg skriver jag från en sprillans iPad just uppackad, via byggahus appen som just installerats, jag valde last post på frågan hur jag vill se tråden. Därefter skickades jag obönhörligen till sidan 8, inlägg #158, som är trådstarten på denna tråd...

Efter att mitt förra inlägg postats, från sidan med de senaste inläggen, skickades jag återigen tillbaka till trådstarten. Samma visa på två ipads, inga konstiga intställningar gjorda.

Jepp, här kommer då mitt tredje inlägg på raken, bara för att informera om att inget av de två inlägg jag just skrivit syns, ännu. Jag noterade samma sak när jag testade androiden, det tar lång tid innan de inlägg jag skrivit syns i tråden. Att ladda om sidan, eller hoppa till annan sida och tillbaka igen hjälper inte.

Om det inte önskas annat särskilt så lägger jag nog ner buggtestningen nu :) och kör vidare i browsern, tycker det funkar bättre och med full funktionalitet, saknar bl.a. Listan med obesvarade inlägg här i appen.

Jaha, så var jag här igen, insåg just en intressant sak, för vart och ett av de inlägg jag skrivit i tråden i kväll, så har numreringen på det första inlägget i tråden räknats upp, och nu när det blev 161 blev det en sida till också, sida 9. Detta alltså trots att mina inlägg inte syns i tråden. Inlägg 1 är detsamma hela tiden. Nånstans där mitt i gröten kanske mina inlägg ligger.

Om man inte vill använda appen for iOS utan browsa forumet i Safari som tidigare, men slippa det enerverande meddelandet om att "Byggahus har en app..." varje gång man byter meddelande/tråd (ja, jag fattade första gången! :mad:) - hur gör man då???

Det låter som du omedvetet (eller medvetet) råkat ändra från Acceptera cookies "Från besökta" till "Aldrig" under Inställningar - Safari. Så som du har det nu ska det inte vara.

Hejsan, bra med en app! Men en fråga beträffande Android (som jag hoppas att ingen redan har ställt) - jag övervägde att ladda ned appen, men tvekar eftersom den kräver behörighet till mina telefonsamtal. "En app som har den här behörigheten kan identifiera mobilens telefonnummer och serienummer, om ett samtal pågår, numret som samtalet är kopplat till och så vidare." Jag använder min arbetsgivares telefon+abonnemang och de är mkt känsliga när det gäller säkerhet. Är det nödvändigt att ge appen sådana behörigheter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.