Skickat

Hur skriver man en ny tråd? Kan göra inlägg i andra men inte skapa en ny med telefonen

Sent from my GT-I5500 using Byggahus

thewolf: Underligt. Det fungerar för mig. Det kan inte vara så att du sitter på för långsam uppkoppling eller har för lite minne / för många program igång samtidigt på telefonen?

linkan77:Du klickar på fliken forums längst upp och går in i det forumet du vill skriva i. Sen trycker du på menu-knappen på din telefon (knappen längst till vänster precis ovanför ring upp-knappen) och väljer new topic.

johan_mlg skrev:
thewolf: Underligt. Det fungerar för mig. Det kan inte vara så att du sitter på för långsam uppkoppling eller har för lite minne / för många program igång samtidigt på telefonen?
Ser det :rolleyes:

Testade att döda så mycket program som möjligt - 86M ledigt. Samma fel. Sitter med ca 7 Mbit

Testar om jag kan ladda upp en bild i ett inlägg, bara för att se om det är bilduppladdning generellt eller enbart profilbilden som krånglar...

...nix det gick inte. Först meddelande att jag måste logga in (och inloggad är jag ju eftersom jag kan skriva) sedan det vanliga "failed to connect".

Eftersom det går bra att skicka samma bild till ändra ställen som fb, blogg, G+ mm så tror jag inte det är bandbredden som felar.

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

thewolf och LenaTh, tack för ni hjälper till att testa! :)

Jag har gjort lite förändringar som kanske tar och hjälper. Har ni tid får ni gärna göra ett försök till. :)

Bildöverföringen gick snabbare men sen stannar han på "waiting for server" (tror jag det stog, ska testa igen och se:rolleyes: ) sen kom samma fel, "failed to connect"

Föresten, snygg avatar :p

Är det i appen eller på serversidan du ändrat? Jag testade nu, ingen förändring, men jag har inte uppdaterat appen.

"Waiting response..." Stog det visst :rolleyes:

LenaTh skrev:
Är det i appen eller på serversidan du ändrat? Jag testade nu, ingen förändring, men jag har inte uppdaterat appen.

Jag tog för givet att det var på servern :D men det kanske inte stämmer ...

Tackar:), vad jag har letat

Sent from my GT-I5500 using Byggahus

Per Eskilsson skrev:
Det går bra att lägga till en ny avatar i iPhone, och det finns inga begränsningar i bildstorlek, men jag har inte hunnit testa i Android än.
Är det säkert att inte bildstorleken ställer till det? Har appen eller gränssnittet till den någon autokrymp-funktion isf? Jag startade datorn och la till profilbild där, och det visade sig att den inte fick vara större än 64*64px, det är ju inte i närheten av vad bilden är i original.

Jag vill inte vara nån besserwisser, men det kan ju möjligen vara en ledtråd, och jag vet hur man kan fastna i sitt eget tänk och felsöka på helt fel ställe...

Vi har nu testat med avataren i android. För mig fungerade det efter att jag raderade all data för appen :rolleyes:

Ominstallation behövs ej utan enbart rensa datan.

Det verkar som iPad appen inte klarar mer än 400 inlägg, eller 20 sidor, i alla fall om mannar senaste överst. Jag ser inte alla inläggen i tråden fuskbyggarna, efter 398 inlägg/20 sidor tar det stopp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.