4 778 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Byggahus har blivit hårt...
Har oxå "hängt" här ett tag nu och visst finns det trådar med otrevligheter men i stort är forumet och dess medlemmar guld värt !
Visst, en del tycker det är helt OK att racka ner på andra, men upplever inte det som värre än i andra forum. Moderatorerna är många och gör också ett bra jobb!
Keep up !
Mvh
Jante
Keep up !
Mvh
Jante
Hårt tycker jag inte men snarare så att det är fler användare och det piskas upp mer... Tidigare var det kanske en eller två som skrev någon kommentar "off topic" eller sarkastiskt i en tråd men nu med många fler ombord så driver dessa "off topic" diskussioner ofta längre och varje användare som lägger in något ska dra det lite längre...
Se bara på dubbdäcks diskussionen här, helt off topic men har troligen fler svar än TS ursprungliga fråga/fundering fått...
Sen beror det ju mycket på frågan och hur den är ställd. Frågar jag "Hur tätskiktar jag det här?" så får jag många bra svar och ingen som säger åt mig att jag är en idiot. Om jag däremot t.ex. lägger upp en bild på en helt idiotisk el-koppling och frågar "Vad tycks?" så är det självklart att gänget går i taket.
Vart efter forumet växer kommer ju fler och fler åsikter, vissa tänker på de gyllene tre "kinesiska reglerna", vissa vill vara roliga och några få roliga på någon annans bekostnad... Det får vi nog tyvärr lära oss leva med men tänker man på hur man ställer sin fråga och vad man postar så ska det nog fungera bra, även framöver...
Mina två ören...
Mvh,
Anders
Se bara på dubbdäcks diskussionen här, helt off topic men har troligen fler svar än TS ursprungliga fråga/fundering fått...
Sen beror det ju mycket på frågan och hur den är ställd. Frågar jag "Hur tätskiktar jag det här?" så får jag många bra svar och ingen som säger åt mig att jag är en idiot. Om jag däremot t.ex. lägger upp en bild på en helt idiotisk el-koppling och frågar "Vad tycks?" så är det självklart att gänget går i taket.
Vart efter forumet växer kommer ju fler och fler åsikter, vissa tänker på de gyllene tre "kinesiska reglerna", vissa vill vara roliga och några få roliga på någon annans bekostnad... Det får vi nog tyvärr lära oss leva med men tänker man på hur man ställer sin fråga och vad man postar så ska det nog fungera bra, även framöver...
Mina två ören...
Mvh,
Anders
Jag kanske överreagerade, men tycker det kommit fram en hel del tänkvärt. Jag själv har väl kanske inte alla gånger vart så snäll, men ville tänka högt om att det ibland kan rusa iväg.
Forumet har hjälpt mig mycket och jag har vågat ställa dumma frågor för att det finns engagerade personer som svarar med mycket tålamod. Nu skall jag bygga klart mitt hus.
Forumet har hjälpt mig mycket och jag har vågat ställa dumma frågor för att det finns engagerade personer som svarar med mycket tålamod. Nu skall jag bygga klart mitt hus.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är rätta takter!pbengtsson skrev:
Lämna det gamla bakom dig och gå vidare.
Men du har helt rätt i att det är skönt att få vädra ut sina frustrationer då och då.
Och till och med det går väl bra på detta excellenta forum
Tack för en bra tråd! Stämmer nog till eftertanke för många av oss.
Tror det har mycket med vilken sinnesstämning man är i ibland. Jag kan nog erkänna att man skrivit något inlägg som varit onödigt men ibland kan man inte hålla sig.
Speciellt när någon gråter högljus över att deras snickare har slagit en spik snett och vill ha kompensationer på miljonbelopp när det finns stackare som knappt kan bo i sina hus pga olika riktiga katastrofer.
Speciellt när någon gråter högljus över att deras snickare har slagit en spik snett och vill ha kompensationer på miljonbelopp när det finns stackare som knappt kan bo i sina hus pga olika riktiga katastrofer.
Miljoner för en sned spik, var har du läst detta? vore kul om du kunde länka till det exemplet.LäsLus skrev:
Klicka här för att svara