Ingen har ju heller dött av lite humor.
Håller med KnockOnWood om att exempel på elakheter (utan möjlighet att spåra TS) skulle göra susen.

Jag har förgäves letat efter ett ordspråk som är super bra sätt att tala/skriva, där det är 3st frågor som man skall ställa sig INNAN det talas eller skrivs.

1. Kan detta tillföra något?
2. Kan det skada någon?
3. Behöver jag skriva/säga detta.

Taget ur ett alt sämre minne. worship.gif

Tror att det är ett Japanskt eller Kinesiskt ordspråk.
Återkommer med exakt tex senare.
 
Nimajneb skrev:
Det har ju inte ens varit någon tråd iår om Dubbat vs Friktionsdäck:p
I dom trådarna brukar det slå gnistor:wow:
Friktionsdäck din j-------v--- Hick argument.gif skoj skoj

nu kommer nog detta till användning imgres.jpg = gnistskydd
 
Jag trodde det var en ny sorts foliehatt....
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Just det. Passa er. Men dubbdäcksmaffian insåg väl att hälften av bilisterna inte dog förra året, så det är väl slut på argument till denna säsong.
Jag tror mest på att bristen på vinterdäcksdiskussioner nu beror på att dubbfrittåkarna har dött ut. :cool:

Haha, nu blir det väl tredje världskriget! :wow:
 
  • Gilla
mycke_nu och 1 till
  • Laddar…
skalman1 skrev:
Jag tror mest på att bristen på vinterdäcksdiskussioner nu beror på att dubbfrittåkarna har dött ut. :cool:

Haha, nu blir det väl tredje världskriget! :wow:
Jag tror mer på att Dubbdäcksmaffian har blivit avstängda från BH:cool:
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
Nimajneb skrev:
Jag tror mer på att Dubbdäcksmaffian har blivit avstängda från BH:cool:
Nähädu!

Vi ligger lågt och håller oss i bakgrunden, men när det kommer en däcksdiskussion så vaknar vi till och drar i dubbfrittnissarnas öron! Ja! ;)
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
LGG-01 skrev:
Ingen har ju heller dött av lite humor.
Håller med KnockOnWood om att exempel på elakheter (utan möjlighet att spåra TS) skulle göra susen.

Jag har förgäves letat efter ett ordspråk som är super bra sätt att tala/skriva, där det är 3st frågor som man skall ställa sig INNAN det talas eller skrivs.

1. Kan detta tillföra något?
2. Kan det skada någon?
3. Behöver jag skriva/säga detta.

Taget ur ett alt sämre minne. [bild]

Tror att det är ett Japanskt eller Kinesiskt ordspråk.
Återkommer med exakt tex senare.

Nu börjas det alltså :)

Skall alla frågorna besvaras med ja, eller hur gör man :o

Enda ordspråk jag kommer att tänka på är
Tala är silver men tiga är guld
Men om vi skulle följa det blev det nog alltför tyst här.


PS
Jag kör odubbat. Men med fyrhjulsdrift :D
 
MathiasS skrev:
Just det. Passa er. Men dubbdäcksmaffian insåg väl att hälften av bilisterna inte dog förra året, så det är väl slut på argument till denna säsong.
Varför tror du att ingen frågar längre?
 
charta77 skrev:
Varför tror du att ingen frågar längre?
Eftersom jag lever tror jag på tesen att argumenten är slut. Ska fasen starta en ny däckstråd. Fast på annat tema.
 
Varför tar ni upp det här med däcken. Blir man ju på sämre humör. :D
 
Gör det MathiasS, jag är på :wow: åker 4wd MED dubbat ;)

Jag har varit borta från forumet en längre tid men av det jag läst senaste månaden så är det klart lugnare och trevligare än när jag modererade "Hantverkare" :rolleyes: men jag har iofs inte kollat där än...
 
Så länge man håller sig borta från att diskutera gräsklipparrobotar så är man säker. ;)
 
  • Gilla
tompathepilot
  • Laddar…
P
Jag uppfattar inte byggahus som speciellt hårt, men jag har hängt på nätet sedan BBS tiden och genomlevt ett eller annat flamewar på usenet. Däremot kan vissa delforum frekventeras av personer som hängt med länge och lärt känna varandra och om man inte är med på det kan det uppfattas lite fel.

Men det du skriver är verkligen värt att fundera på.
 
Jag tycker alltid jag har blivit väl bemött i de trådar jag har skrivit. Visar man respekt gentemot de som oftast sitter inne på mer kunskap så brukar det bli bra.

Sedan är det väl alltid trådar som kan bli lite hårda snabbare. Tänker bland annat på "dolda fel" trådar som dyker upp titt som tätt.


Ps. Dubbat är det ända som gäller när jag ska ta mig fram på en isig grusväg som inte är skottad!!!! Har visserligen inte testat dubbfritt ännu men det är en annan femma :).
 
Jag tycker Byggahus är ett ypperligt trevligt forum och jag har lurkat här i flera år och lärt mig otroligt mycket. Det enda jag personligen kan störa mig på är folk som insisterar på att deras budgetlösninar och billighetsprodukter *host*IKEA-kök*host* håller samma standard som dyrare dito och blir upprörda när andra påpekar att så inte är fallet, men jag håller för det mesta mina åsikter för mig själv. En svensk tiger :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.