4 778 läst ·
36 svar
5k läst
36 svar
Byggahus har blivit hårt...
Ingen har ju heller dött av lite humor.
Håller med KnockOnWood om att exempel på elakheter (utan möjlighet att spåra TS) skulle göra susen.
Jag har förgäves letat efter ett ordspråk som är super bra sätt att tala/skriva, där det är 3st frågor som man skall ställa sig INNAN det talas eller skrivs.
1. Kan detta tillföra något?
2. Kan det skada någon?
3. Behöver jag skriva/säga detta.
Taget ur ett alt sämre minne.
Tror att det är ett Japanskt eller Kinesiskt ordspråk.
Återkommer med exakt tex senare.
Håller med KnockOnWood om att exempel på elakheter (utan möjlighet att spåra TS) skulle göra susen.
Jag har förgäves letat efter ett ordspråk som är super bra sätt att tala/skriva, där det är 3st frågor som man skall ställa sig INNAN det talas eller skrivs.
1. Kan detta tillföra något?
2. Kan det skada någon?
3. Behöver jag skriva/säga detta.
Taget ur ett alt sämre minne.
Tror att det är ett Japanskt eller Kinesiskt ordspråk.
Återkommer med exakt tex senare.
Jag tror mest på att bristen på vinterdäcksdiskussioner nu beror på att dubbfrittåkarna har dött ut.MathiasS skrev:
Haha, nu blir det väl tredje världskriget! :wow:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
LGG-01 skrev:Ingen har ju heller dött av lite humor.
Håller med KnockOnWood om att exempel på elakheter (utan möjlighet att spåra TS) skulle göra susen.
Jag har förgäves letat efter ett ordspråk som är super bra sätt att tala/skriva, där det är 3st frågor som man skall ställa sig INNAN det talas eller skrivs.
1. Kan detta tillföra något?
2. Kan det skada någon?
3. Behöver jag skriva/säga detta.
Taget ur ett alt sämre minne. [bild]
Tror att det är ett Japanskt eller Kinesiskt ordspråk.
Återkommer med exakt tex senare.
Nu börjas det alltså
Skall alla frågorna besvaras med ja, eller hur gör man
Enda ordspråk jag kommer att tänka på är
Men om vi skulle följa det blev det nog alltför tyst här.
PS
Jag kör odubbat. Men med fyrhjulsdrift
Gör det MathiasS, jag är på :wow: åker 4wd MED dubbat 
Jag har varit borta från forumet en längre tid men av det jag läst senaste månaden så är det klart lugnare och trevligare än när jag modererade "Hantverkare"
men jag har iofs inte kollat där än...
Jag har varit borta från forumet en längre tid men av det jag läst senaste månaden så är det klart lugnare och trevligare än när jag modererade "Hantverkare"
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Jag uppfattar inte byggahus som speciellt hårt, men jag har hängt på nätet sedan BBS tiden och genomlevt ett eller annat flamewar på usenet. Däremot kan vissa delforum frekventeras av personer som hängt med länge och lärt känna varandra och om man inte är med på det kan det uppfattas lite fel.
Men det du skriver är verkligen värt att fundera på.
Men det du skriver är verkligen värt att fundera på.
Jag tycker alltid jag har blivit väl bemött i de trådar jag har skrivit. Visar man respekt gentemot de som oftast sitter inne på mer kunskap så brukar det bli bra.
Sedan är det väl alltid trådar som kan bli lite hårda snabbare. Tänker bland annat på "dolda fel" trådar som dyker upp titt som tätt.
Ps. Dubbat är det ända som gäller när jag ska ta mig fram på en isig grusväg som inte är skottad!!!! Har visserligen inte testat dubbfritt ännu men det är en annan femma
.
Sedan är det väl alltid trådar som kan bli lite hårda snabbare. Tänker bland annat på "dolda fel" trådar som dyker upp titt som tätt.
Ps. Dubbat är det ända som gäller när jag ska ta mig fram på en isig grusväg som inte är skottad!!!! Har visserligen inte testat dubbfritt ännu men det är en annan femma
Jag tycker Byggahus är ett ypperligt trevligt forum och jag har lurkat här i flera år och lärt mig otroligt mycket. Det enda jag personligen kan störa mig på är folk som insisterar på att deras budgetlösninar och billighetsprodukter *host*IKEA-kök*host* håller samma standard som dyrare dito och blir upprörda när andra påpekar att så inte är fallet, men jag håller för det mesta mina åsikter för mig själv. En svensk tiger 

