Hej.
Har ingen plats för mina verktyg i lägenhet, men min sambo har gett mig godkänt i att bygga en ”verktygsbyrå” under fönstret i sovrummet.
Tanken är att iaf höljet ska bestå av träskiva/limfog för att få en så fin yta som möjligt som även går att skruva i utan problem.
Måtten kommer att vara ca 120 bred, 80 hög och max 40 djup.
Nu till frågan, hur ska jag utforma förvaringen?
Det som tar mest plats är: sticksåg, överhandsfräs, skruvdragare, slagborr samt en liten kompressor. Sen finns det ju en drös med skruvmejslar, tvingar, borr, osv. (Klyvsågen och kap&gersågen förvaras i källaren)
Småsakerna tänker jag ska få ligga i sorterade utdragbara lådor.

Någon som har byggt/köpt något liknande så man kan få lite inspiration ifrån?

Åsa Lund
Har inte gjort nåt sånt. Men jag vet att Ikea i sin tidigare köksserie hade "grytlådor" även till sina grunda skåp. Kanske har de det fortfarande. Vore nog en fiffig sorts förvaring.

Jag tänker direkt på en "Dutch Tool Chest" modell större. Googla på det så borde du kunna hitta massor av bilder för inspiration. Dessa är ju normalt avsedda för förvaring av handverktyg men det är väl inget som hindrar att man stoppar in lite elverktyg också.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag skulle läsa @findus42 inlägg i tråden om hur vi förvarar våra verktyg. https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-foervarar-ni-era-handverktyg.274383/page-8#post-2923057 Det finns några inlägg av honom både före och efter det jag länkar till. Läs alla och inspireraras/imponeras.

Nu är det en nivå på planering och utförande få av oss bemästrar, men som inspiration är det nog ypperligt.

Sortimentlådor av ett fast format skulle jag planera för, men när det kommer till vilka verktyg man bereder plats för skulle jag ge mig själv en lite friare form (och mer plats) än ett proffs som Findus behöver.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.