Vi ska göra en liten väggsnutt lite längre, idag är den ca 20 cm, och vi ska förlänga den med ca 30 cm. Hur ska vi göra? Våra funderingar rör sig kring att sätta regel i tak och golv och i befintlig väggsnutt och där väggen ska sluta och sen sätta gips "runtom". Väggen ska vara 10 cm tjock, ska vi använda 70-regel och gipsskivor som är 13 tjocka? Då saknas det 2 mm på varje sida som man kanske kan spackla upp?
Finns det något bättre sätt?
 
Ett lite bättre sätt är ju att sätta regeln så att hela "felet" hamnar på ena sidan, och sala på med 3mm masonit på reglarna på den sidan, innan du gipsar, då blir det bara 1mm fel som ni får spackla.
 
Åh vilket snabbt och bra svar! :)
Det låter ju som en bra idé. Då inhandlar vi reglar, gips och masonit! (Undrar om man kan få tag på såna småbitar eller om man tvingas köpa stooooora skivor av allt....
 
Jobbet kanske redan är gjort, men vore det inte enklast att ta bort 20 cm-väggen och börja om från början? Du måste ju i alla fall köpa hela skivor!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.