3 389 läst ·
34 svar
3k läst
34 svar
Bygga upp klack ovanpå våtrumsmatta
Ytan på en matta är glansyta , om du bara drar lite lätt men ett sandpapper så finns tätskitet kvar , , kan du flyta ca 5 cm på klacken och och armera med ett nät 20x20mm Finns på meter vara har jag för mig , och fylla upp på sidan om ( går nog i en hel del där , räkna med en säck per cm och kvadrat ) då blir det jämt hela vägen , sätt en kant av klinker på framsidan först och klinker som går ut till kanten , så blir det inga vassa kanter utan avrundning i hörnet .
Det som begränsar med mattan är elektrisk golvvärme , det är många som gjort det i äldre hus
Det som begränsar med mattan är elektrisk golvvärme , det är många som gjort det i äldre hus
Så vill jag göra - men kommer mattan klara av det?L Liteavvarje skrev:Ytan på en matta är glansyta , om du bara drar lite lätt men ett sandpapper så finns tätskitet kvar , , kan du flyta ca 5 cm på klacken och och armera med ett nät 20x20mm Finns på meter vara har jag för mig , och fylla upp på sidan om ( går nog i en hel del där , räkna med en säck per cm och kvadrat ) då blir det jämt hela vägen , sätt en kant av klinker på framsidan först och klinker som går ut till kanten , så blir det inga vassa kanter utan avrundning i hörnet .
För ett antal år sen så gick diskutionerna höga om detta , det enda som kom fram , det med
EL-värme fick det inte vara , det var bara 2 fabrikat som var godkända i övrigt gick det bra .
Så prima mattan och flyt du , tänk på att när du gör en avbärarkant så måste det vara absolut tät mot golv och vägg , annars har du hela golvet fullt
EL-värme fick det inte vara , det var bara 2 fabrikat som var godkända i övrigt gick det bra .
Så prima mattan och flyt du , tänk på att när du gör en avbärarkant så måste det vara absolut tät mot golv och vägg , annars har du hela golvet fullt
Ok då verkar det som det ör en möjlighet då!L Liteavvarje skrev:För ett antal år sen så gick diskutionerna höga om detta , det enda som kom fram , det med
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bygga uppvärmt rum i kallförråd
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad använda för att bygga upp 7 mm under skenor för glaspartier?
Fönster & Dörrar -
Hur ska vi bygga upp vårt långsmala badrum med snedtak?
Badrum -
Bygga upp duschrum efter fuktskada, hur bygga med tätskikt?
Badrum -
Återuppbygga gammal komplementbyggnad som inte längre finns
Juridik