Har en gäststuga där entren blir väldigt utsatt när det regnar. Hela framsidan blir blöt även ytterdörr och fönster.
Funderade på om jag borde bygga något över dörren samt kanske det minde fönstret på bilden. Det mindre fönstret används för vädring. Det större fönstret går ej att öppna. Någon som kan komma med någon smart lösning eller förslag?
Funderade på om jag borde bygga något över dörren samt kanske det minde fönstret på bilden. Det mindre fönstret används för vädring. Det större fönstret går ej att öppna. Någon som kan komma med någon smart lösning eller förslag?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ett skärmtak längs i stort sett hela väggen vore väl inte dumt?
Då kan ni dessutom ställa in lite utemöbler och annat så de får lite skydd för vädret.
Då kan ni dessutom ställa in lite utemöbler och annat så de får lite skydd för vädret.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag gjorde ett en gång med takplåt som beläggning.
Men här passar det väl bättre med genomskinlig, korrugerad plast. Det glider snön lätt av från.
Kan tänka mig med 4 m bredd, och utstick på ca 1 m. En 45x120 regel mot husvägg och i ytterkanten, som då vilar på två stolpar.
Hur brett är huset?
Men här passar det väl bättre med genomskinlig, korrugerad plast. Det glider snön lätt av från.
Kan tänka mig med 4 m bredd, och utstick på ca 1 m. En 45x120 regel mot husvägg och i ytterkanten, som då vilar på två stolpar.
Hur brett är huset?
Ca 5m, altanen är 3m djup.KnockOnWood skrev:
Typ en sån här borde funka? https://www.dancovershop.com/se/pro...MIhcTP193H4AIVbRHTCh3_fg7PEAYYByABEgKij_D_BwE
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Ser ju jättefin ut!
Men du får ju bestämma vilken längd och bredd du vill ha.
(Vilket är för övrigt längd och vilket är bredd, längs husväggen eller ut från den?)
Kollade manualen, och längd är som jag trodde längs husväggen.
Det är ju viktigt att den blir lagom lång. Själv skulle jag nog föredra en som i stort sett går längs hela väggen.
Men du får ju bestämma vilken längd och bredd du vill ha.
(Vilket är för övrigt längd och vilket är bredd, längs husväggen eller ut från den?)
Kollade manualen, och längd är som jag trodde längs husväggen.
Det är ju viktigt att den blir lagom lång. Själv skulle jag nog föredra en som i stort sett går längs hela väggen.
Klicka här för att svara