Hejsan,

Ute efter lite inputs från den eminenta skara människor på denna sajt :-)

Jag går i tankarna på att gjuta ca 20 cm bottenplatta (ca 8x4m) och bygga poolväggar i Leca eller i de färdigisolerade Lecablocken. Anledningen är att då kan man forma trappan fritt. Vi vill ha en bred trappa längs hela kortsidan med ett par platåer för barnen att leka på och i de färdiga kiten finns inte det.

Sedan antingen kakel/mosaik på tätskikt eller något som t.ex. Ex-Liner (www.novoma.com) som kostar ca 600-700 kr/m2

Oron finns självklart i obeprövade metoder,
Ex-liner?
Kommer kaklet att lossna?
Leca/gjuta?

Jag har inte räknat på det här ännu men jag undrar om någon har erfarenheter utanför de som finns publicerade här i forumet.

Tack på förhand :-)

thomasliam
Hej
Vi byggde en pool i leca förra året och ska i år spruta på x-liner.
Samma anledning som ni för att få en större trappa som är mer sittvänlig för barn o vuxna....
Vi tror att x-liner är en bra grej då det går att utforma poolen precis som man vill.
Vi kommer att köpa pooldetaljerna från Tyskalnd då det är betydligt billigare där än i Sverige.
Hör av er om ni vill se bilder.

MVH
Thomas
Ystad

Var i tyskland köper ni pooldetaljerna?

På nätet eller direkt på plats?

MVH
Johan

thomasliam skrev:
Hej
Vi byggde en pool i leca förra året och ska i år spruta på x-liner.
Samma anledning som ni för att få en större trappa som är mer sittvänlig för barn o vuxna....
Vi tror att x-liner är en bra grej då det går att utforma poolen precis som man vill.
Vi kommer att köpa pooldetaljerna från Tyskalnd då det är betydligt billigare där än i Sverige.
Hör av er om ni vill se bilder.

MVH
Thomas
Ystad
Hej Thomas,

Det vore jättekul att se bilder. Vi har precis varit i kontakt med en X-linerleverantör och de pratar om ca 390 kr/m2.

Var köper du grejerna i Tyskland? Antar att det är lite enklare om man bor i Ystad än i Stockholmsområdet :-) men det finns ju internet och företag som lever på att transportera poolsaker.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.