Hej på er.
Nu är våren här (svårt att tro iofs).
Tänkte förnya altanen lite och göra lite mer soft känsla med solskydd osv. Då undrar jag hur ni har gjort osv.
Jag har tänkt bygga en pergola "solskydd" på övre delen av altanen men är osäker på hur jag ska göra för bäst solskydd/skugga. Vilken grovlek på reglar osv jag ska välja. Vad har ni valt.
Har tänkt att bygga något liknande som detta, fast funderar på att vända de översta reglarna åt andra hållet för att få mer nytta av dem som solskydd då solen kommer snett uppifrån, rakt fram mitt på dagen där pergolan ska vara.
Hur har ni löst de översta reglarnas fastsättning? skråspikat/skruvat, skor, jackat eller hur har ni gjort? Vill ha lite sluttning på det också som på bilden.
Fyll gärna på med bilder och tips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder