405 läst ·
2 svar
405 läst
2 svar
Bygga om suterrängdel till uthyrningsdel
Hej,
Håller på och bygger nytt hus. I botten har vi en suterrängdel, 2,6 meter i takhöjd murad med lecablock allt ovan mark. Grus i botten. Se bild från bygget. Ytan är väl 30kvm, dörr finns. Tänkte inreda en uthyrningsdel, ta upp ett par fönster, dra in el, värme vatten. Nån som har erfarenhet av liknande? Kom gärna med tankar och ideer. Högt som lågt. Tänker att isolering och ventilation är viktiga saker
Håller på och bygger nytt hus. I botten har vi en suterrängdel, 2,6 meter i takhöjd murad med lecablock allt ovan mark. Grus i botten. Se bild från bygget. Ytan är väl 30kvm, dörr finns. Tänkte inreda en uthyrningsdel, ta upp ett par fönster, dra in el, värme vatten. Nån som har erfarenhet av liknande? Kom gärna med tankar och ideer. Högt som lågt. Tänker att isolering och ventilation är viktiga saker
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Bostaden behöver väl uppfylla alla de krav som ställs på en bostad enligt Boverket här:
https://www.boverket.se/sv/byggande/tillganglighet--bostadsutformning/
Därtill finns det brandsäkerhetskrav eftersom det blir två separata brandceller.
Här är en beskrivning från en kommun: https://www.svenljunga.se/bygga-bo-...uide/inreda-ytterligare-bostad-i-enbostadshus
https://www.boverket.se/sv/byggande/tillganglighet--bostadsutformning/
Därtill finns det brandsäkerhetskrav eftersom det blir två separata brandceller.
Här är en beskrivning från en kommun: https://www.svenljunga.se/bygga-bo-...uide/inreda-ytterligare-bostad-i-enbostadshus
Klicka här för att svara