Ska påbörja insidan av vårt garage och tänkte starta med innertaket. Kommer att sätta board (luftspalt), sedan isolering, plast, glespanel och sen gipsskivor.
Garaget är ett lösvirke där arkitekt har ritat och räknat på konstruktionen. Ryggåstak med limträbalk och jag kommer senare bygga ett loft i bakre delen av garaget (limträbalk tvärs över som ses i bilden).
Till min fråga, snickarna har satt kortlingar i nedre del av varje takfack (se blåmarkerat på bild). Det blir lite pyssel att arbeta med dessa och behöver pressa upp isoleringen bakom kortlingen. Skulle behöva lite tips kring dessa kortlingar, behövs dessa? Och om ni hade haft kvar dessa hur hade ni löst det på bästa sätt?
Tack för tips