Hej,

Jag har idag ett garage med tillhörande förrådsdel (18+10kvm). Förrådet är isolerat med 95 i väggar och 120 i tak samt försett med ångspärr. Värms med en luftvärmepump till ca 13 grader.
Tanken nu är att lägga innertak i garagedelen som är öppen till nock (så jag också får vind för förvaring) och öppna dörren mellan förråd och garage för att få ett varmgarage. Garaget är isolerat med 95 i väggar och har ångspärr.

Nu till min fråga, ska jag ha ångspärr i det nya innertaket med 120 isolering även fast jag inte kan ansluta ångspärren ordentligt till den i väggarna och till befintligt innertak i förrådet (ångspärren går bakom bärande balk längs ena väggen)? Grannens garage ligger vägg i vägg och han har kört utan ångspärr så antar att hans fukttillskott ändå kommer upp på min vind.

Användningsområdet för varmgaraget är snickeri samt hemmagym. Inga snöiga fordon. Ventilationen är idag självdrag men funderar på att sätta in en fuktstyrd badrumsfläkt. Loftutrymme med trälådor, stol, stege och synliga takbjälkar. Enkelt upplyst rum med vit vägg och trästrukturer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar i tak, sakrum, brunt trappsteg, ojämna väggar, sopsäck, kartongbit, enkel glödlampa, ouppvärmd inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.