Hej! Tänkte höra med er experter här innan jag börjar montera ner min weber ifall någon annan byggt in sin i ett utekök?
Min tanke är att lyfta ur grillenheten för att sedan sätta ner den i en betongskiva eller liknande. Har tittat lite runt grillen och det känns som att det skulle kunna gå.

Vill dock inte skruva isär den för att sedan inse att det inte går.

Ett sista alternativ skulle vara att bygga in själva grillen ytan avlastningsytor mellan 2 uteköksdelar. Att man rullar in grillen mellan dem. Inte lika enhetligt och snyggt men som sagt, ett sista alternativ.
 
messijah messijah skrev:
Hej! Tänkte höra med er experter här innan jag börjar montera ner min weber ifall någon annan byggt in sin i ett utekök?
Min tanke är att lyfta ur grillenheten för att sedan sätta ner den i en betongskiva eller liknande. Har tittat lite runt grillen och det känns som att det skulle kunna gå.

Vill dock inte skruva isär den för att sedan inse att det inte går.

Ett sista alternativ skulle vara att bygga in själva grillen ytan avlastningsytor mellan 2 uteköksdelar. Att man rullar in grillen mellan dem. Inte lika enhetligt och snyggt men som sagt, ett sista alternativ.
Jag går och funderar på något liknande och då av nödvändighet.
Har haft min weber i 12 år och och skåpet har fått ganska mkt rost så det är annan lösning eller köpa nytt som gäller.
Själva grillen är det inget fel på så det känns ju synd att slänga...

Hur gjorde du till slut?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.