40 136 läst ·
301 svar
40k läst
301 svar
BYGGA I LINKÖPING LAMBOHOV
Medlem
· Östergötland
· 72 inlägg
Bluffaktura?
Medlem
· Östergötland
· 72 inlägg
Huset borde egentligen levereras om 15 veckor, men på grund av semester och förseningar så har vi nu fått en preliminär leverensvecka i november, med inflyttning 14 dagar senare.
Mastma!
Vi var ute på tomten och kikade idag och såg att de börjat med er grund. Tänkte först att dom isåfall måste ha kommit igång tidigare än beräknat men det är ju redan v 21... Vad fort det går! Spännande med bara 2 veckor kvar till husleverans nu då. Och vad långt de kommit med huset mittemot ert. Nu får vi titta förbi därute lite oftare så man kan följa allt som händer. Kommunen ska (så fort de hittar någon som kan göra jobbet) sätta igång med att forma vallen och den är vi nyfikna på hur den kommer att bli.
Har du pratat med kommunen om fakturan? Den var väl fel eller?
/Linda
Vi var ute på tomten och kikade idag och såg att de börjat med er grund. Tänkte först att dom isåfall måste ha kommit igång tidigare än beräknat men det är ju redan v 21... Vad fort det går! Spännande med bara 2 veckor kvar till husleverans nu då. Och vad långt de kommit med huset mittemot ert. Nu får vi titta förbi därute lite oftare så man kan följa allt som händer. Kommunen ska (så fort de hittar någon som kan göra jobbet) sätta igång med att forma vallen och den är vi nyfikna på hur den kommer att bli.
Har du pratat med kommunen om fakturan? Den var väl fel eller?
/Linda
Hej
Handläggaren på kommun var ledig förra veckan, men skulle vara åter imorgon. Skall kontakta kommun då. Men jag är övertygad att den är fel.
På Tisdag/onsdag kommer man att gjuta grunden.
det går ganska fort med allting just nu så snart kan vi börja med gräsmattan........
Handläggaren på kommun var ledig förra veckan, men skulle vara åter imorgon. Skall kontakta kommun då. Men jag är övertygad att den är fel.
På Tisdag/onsdag kommer man att gjuta grunden.
det går ganska fort med allting just nu så snart kan vi börja med gräsmattan........
Hej alla byggare i Lambohov
då har vi haft vår första kontakt med kommun gällande planavgifter och det blir mer moststånd än beräknat. Handläggare hävdade med en dåres envishet att vi skall betala 24 kkr dock skulle hon undersöka det hela ytterliggare och återkomma. Vi får väl se vad hon säger när hon återkommer.
/mastma
då har vi haft vår första kontakt med kommun gällande planavgifter och det blir mer moststånd än beräknat. Handläggare hävdade med en dåres envishet att vi skall betala 24 kkr dock skulle hon undersöka det hela ytterliggare och återkomma. Vi får väl se vad hon säger när hon återkommer.
/mastma
Medlem
· Östergötland
· 72 inlägg
Det framgår väldigt tydligt i köpeavtalet att planavgiften ingår i köpeskillingen.
Kanske något för en jurist att uttala sig om ifall kommunen börjar bråka.
Uppgav handläggaren några argument,
eller fick du bara automatsvar, på grund av dennes okunskap om köpeavtalet?
Kanske något för en jurist att uttala sig om ifall kommunen börjar bråka.
Uppgav handläggaren några argument,
eller fick du bara automatsvar, på grund av dennes okunskap om köpeavtalet?
Hej Mastma!
Jag vet bara hur mycket grus som ingår i kubik i vårt hus. Vet du hur mycket 400 ton motsvarar ungefär?
/Linda
Jag vet bara hur mycket grus som ingår i kubik i vårt hus. Vet du hur mycket 400 ton motsvarar ungefär?
/Linda
hej 400 ton motsvarade för oss ca 270 kubikmeter (ca 1kubik = 1,5 ton)
ett tips när ni pratar med entrepenören om vad som ingår är att man skall prata kg och inte kubikmeter. Det gjorde inte vi. 1 ton fyllningsmassa kostar ca 125kr.
/stefan
ett tips när ni pratar med entrepenören om vad som ingår är att man skall prata kg och inte kubikmeter. Det gjorde inte vi. 1 ton fyllningsmassa kostar ca 125kr.
/stefan
Hej på Er. Nu går vi här i husväntar tider. Man kan hoppas att det är uppehåll på Tordag för det är ju ingen kul om det regnar när vi ska sitta där o titta. Kul att se hur huset mitt emot oss växer fram. Ska bli kul att se om nått mer hus snart börja komma.
//maria
//maria
Vad spännande för er! Hoppas verkligen på bra väder. Jag är nyfiken på hur ert hus kommer se ut så vi får väl ta en sväng och kika framåt kvällen.
Vilket fint hus ni får! Fast det visste jag ju. 
Trodde att ni skulle stå där med kameran i högsta hugg men ni kanske hade matpaus när vi passerade.
Såg att de fått fart på huset mitt emot igen. De blir väl inspirerade.
/Zelda
Trodde att ni skulle stå där med kameran i högsta hugg men ni kanske hade matpaus när vi passerade.
Såg att de fått fart på huset mitt emot igen. De blir väl inspirerade.
/Zelda
Mastma skrev: