Byggahus.se
Min son samlar på läskburkar, och jag tyckte det var en superbra idé att beställa ett 2000 bitars pussel att göra något skoj med, med motiv på läskburkar.

Motivet är ca 135*50 cm, och istället för att bara rama in det tänkte jag att det kanske kunde bli fronten på en skåpdörr.

Men finns det någon how-to beskrivning på nätet hur man går tillväga?

Ser framför mig ett litet skåp i mörkt/betsat trä, där man ser träplankor och inte skivor, samtidigt som det ska vara stabilt och stadigt.
 
  • 2000-bitars pussel med olika läskburkar, visat i en webbutik på en smartphone-skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Hej och välkommen! Du menar att du vill bygga ett skåp för burksamlingen? Och att du ska klistra upp pusslet på dörren till skåpet?
 
L Lärospånet skrev:
Hej och välkommen! Du menar att du vill bygga ett skåp för burksamlingen? Och att du ska klistra upp pusslet på dörren till skåpet?
Precis så

Tänkte först ta vanliga plankor för att få ett rustikare utseende, men lättast blir nog faktiskt att göra det i plywood, så jag inte riktigt blir nöjd med front/bakstycke i plank.
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
L
En liten tanke bara, inte menat som kritik, men blir det inte fel att sätta lucka för samlingen? Jag menar att han är ju stolt över den och vill att den ska synas, så det känns spontant feltänkt att sätta en lucka framför samlingen med en bild på en annan samling. Man kan inte bara sätta pusslet på väggen och låta samlingen tala för sig själv i möbeln du ska bygga?
 
L Lärospånet skrev:
En liten tanke bara, inte menat som kritik, men blir det inte fel att sätta lucka för samlingen? Jag menar att han är ju stolt över den och vill att den ska synas, så det känns spontant feltänkt att sätta en lucka framför samlingen med en bild på en annan samling. Man kan inte bara sätta pusslet på väggen och låta samlingen tala för sig själv i möbeln du ska bygga?
Tar absolut inte illa upp, men inser att jag var otydlig i mitt inlägg

Burkarna har han redan i en fristående hylla, denna pusselfront var mer som en kul grej ihop med de övriga burkarna
 
  • Gilla
Lärospånet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.