33 783 läst ·
113 svar
34k läst
113 svar
Bygga elcentral för 12 volt
Om nu någon är på väg att bygga sig en 12 V normcentral och vill ha tvåpoliga säkringar kan jag skänka bort 4 st tvåpoliga siemens (C4, C4, C6, B6) som suttit till 24V-delen i ett apparatskåp vi skrotade i veckan.
Jag tog ur dessa medveten om vilka priser de betingar ifall man vill köpa och vill ha tvåpoliga på under 10A.
Jag har några 2 och 4A också i enpoligt utförande, svinadyra sådana också.
Och Siemens som är spitzengeräte ...
Tråkigt att det hamnar i elektroniksoporna ...
Jag vill inte ha något mer än lite ersättning för ev tid och/eller frakt.
För den som kan komma förbi mig någonstans där jag jobbar (olika ställen i Uppsala) kan enkelt hämta.
Jag tog ur dessa medveten om vilka priser de betingar ifall man vill köpa och vill ha tvåpoliga på under 10A.
Jag har några 2 och 4A också i enpoligt utförande, svinadyra sådana också.
Och Siemens som är spitzengeräte ...
Tråkigt att det hamnar i elektroniksoporna ...
Jag vill inte ha något mer än lite ersättning för ev tid och/eller frakt.
För den som kan komma förbi mig någonstans där jag jobbar (olika ställen i Uppsala) kan enkelt hämta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GK100, du som brukar ha sån råkoll på just sånt här, visst klarar de här Siemens-dvärgarna DC? (DC12V)
Av texten stämplad på de så står det ju bara max 480V AC resp Uj ~440V.
Men om jag hittade rätt datablad så stod det ju AC/DC där.
Av texten stämplad på de så står det ju bara max 480V AC resp Uj ~440V.
Men om jag hittade rätt datablad så stod det ju AC/DC där.
Det brukar vara lägre spänning för DC i de fall DC är specat.
Ja de passar fint för ändamålet, den typen du har där är vanliga i hjälpkraftsystem 48, 110 VDC för ställverk mm. Som Daniel nämner är märkdata vid DC lite lägre men inget som stör trådens tema för dem med 6, 12, 24, 48, 110 VDC som hempulare ev sysslar med.Mikael_L skrev:
Sen är just den typen riktigt väl utförda och märkdata är bara en formalitet i förhållande till vad de i praktiken klarar. Framgick av de gamla bilderna med några olika sorter öppnade i dvärgbrytartråden som tyvärr försvann via forumbilder. En vacker dag ska vi se om inte luckan fylls med många fler öppnade som testkördes för länge sen nu.
Finns fortfarande kvar.Mikael_L skrev:
Om nu någon är på väg att bygga sig en 12 V normcentral och vill ha tvåpoliga säkringar kan jag skänka bort 4 st tvåpoliga siemens (C4, C4, C6, B6) som suttit till 24V-delen i ett apparatskåp vi skrotade i veckan.
Jag tog ur dessa medveten om vilka priser de betingar ifall man vill köpa och vill ha tvåpoliga på under 10A.
Jag har några 2 och 4A också i enpoligt utförande, svinadyra sådana också.
Och Siemens som är spitzengeräte ...
Tråkigt att det hamnar i elektroniksoporna ...
Jag vill inte ha något mer än lite ersättning för ev tid och/eller frakt.
För den som kan komma förbi mig någonstans där jag jobbar (olika ställen i Uppsala) kan enkelt hämta.
[bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

