Hej
Jag vill bygga en carport med demasionerna 5800×8000. 5800 bilplats och resten förråd. Jag tänker bygga den med pupeltak. Jag tänker att lägga takstolar varje 600 cc med demasion med 45×145. Jag vill lägga en bärlina 115×270 med tre pelare på varje sidan 115×115 på plintor 700 mm. Jag tänker använda betongtakpannor. Är det en bra planering tror ni?
Snözon är 2.
Jag vill bygga en carport med demasionerna 5800×8000. 5800 bilplats och resten förråd. Jag tänker bygga den med pupeltak. Jag tänker att lägga takstolar varje 600 cc med demasion med 45×145. Jag vill lägga en bärlina 115×270 med tre pelare på varje sidan 115×115 på plintor 700 mm. Jag tänker använda betongtakpannor. Är det en bra planering tror ni?
Snözon är 2.
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Gick in här https://www.byggbeskrivningar.se/dimensionering/fristaende-carport/
Du kommer aldrig att kunna bygga taket med 45 x 145
Ang nyttjandegrad https://www.byggahus.se/forum/threads/nyttjandegrad.232119/
Du kommer aldrig att kunna bygga taket med 45 x 145
Ang nyttjandegrad https://www.byggahus.se/forum/threads/nyttjandegrad.232119/
Redigerat:
J JKrister skrev:
Tack för svaret. Jag är fundersam nu. Du säger att jag kan använda 45x145 och 45×120 och Tomture61 sa att man aldrig kan använda 45x145.J JKrister skrev:
Ok jag förstår men som jag skrev tidigare så har jag en spännvidd på5.8 bred och 5,8 lång och de ska sitta på två bärlinor på 115×227 som vilar på 3 pelare 115×115 på varje kant och utan bjälkar i mitten och stolar 600cc.Tomture61 skrev:
Klicka här för att svara
