619 läst ·
4 svar
619 läst
4 svar
Bygga in carport?
Vi funderar på att bygga in vår carport som just nu har 2 väggar (långsida och kortsida) och tak. Isolera och använda som ett extra rum. Det blir väl ca 20-25m2.
Marken är stenlagd och det lär behövas en platta. Är det någon som gjort något liknande? Isåfall vad kostade det? Vad bör man tänka på?
Marken är stenlagd och det lär behövas en platta. Är det någon som gjort något liknande? Isåfall vad kostade det? Vad bör man tänka på?
Ok det är det första jag hade rett ut. Om det är svartbygge eller inte jag tänker mig. Tveksamt om jag hade gjutit en platta svart. Hade nog försökt hitta en lösning som inte innebär att riva hela byggnaden och riva en gjuten platta om det upptäcks.
Eftersom frågan redan tagits upp kring lagligheten så gräver inte jag mer där.
Är den fristående?
Tänker ni göra något själv eller ska allt ut på entreprenad? För om ni inte ska göra själv så är det ju klokt att tidigt ta in två offerter och i dialog med dem som räknar på jobbet kommer ni lära er mer om vad som kommer krävas och vad det kommer kosta.
Är den fristående?
Tänker ni göra något själv eller ska allt ut på entreprenad? För om ni inte ska göra själv så är det ju klokt att tidigt ta in två offerter och i dialog med dem som räknar på jobbet kommer ni lära er mer om vad som kommer krävas och vad det kommer kosta.
Klicka här för att svara