M maria01 skrev:
det där gör du själv hyr en blandare
Det verkar väl otroligt att TS skulle blanda betongen själv eftersom han begärt in offerter på betong?

• Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
F
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Rekommenderar det som kallas "flis 0-4"!
Branschens benämning på ett material med nollfraktion är aldrig flis. Ett flis är vanligtvis en tvättad 2-4 eller 2-5 eller nåt liknande. 0-4 är väl snarare stenmjöl.

• Gilla
Stefan_81 och 1 till
  • Laddar…
N ninjaharry skrev:
Vi testar att så. 16/8 smäller det!
Skitjakt!

• Gilla
NL12345 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skitjakt!
Tycker råbocken😉

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N ninjaharry skrev:
Vi testar att så. 16/8 smäller det!
Bockpremiären? Ja, har man tur, smäller det.

N ninjaharry skrev:
Vi håller på att iordningställa en del av tomten som har varit vildvuxen och orörd sedan huset blev färdigt för tre år sedan. Dels blir det gräsmatta och lite trädgårdsgångar, men jag tänkte anlägga en boulebana där också. Då blir det lite mindre gräs att klippa och kanske kan vara kul att ha.

Här är före-bild från i våras.
[bild]

Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
[bild]
[bild]
[bild]

Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?

N ninjaharry skrev:
Vi håller på att iordningställa en del av tomten som har varit vildvuxen och orörd sedan huset blev färdigt för tre år sedan. Dels blir det gräsmatta och lite trädgårdsgångar, men jag tänkte anlägga en boulebana där också. Då blir det lite mindre gräs att klippa och kanske kan vara kul att ha.

Här är före-bild från i våras.
[bild]

Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
[bild]
[bild]
[bild]

Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?
Vi lade 0-4 till vår boulebana och det funkar bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.