M maria01 skrev:
det där gör du själv hyr en blandare
Det verkar väl otroligt att TS skulle blanda betongen själv eftersom han begärt in offerter på betong?

• Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
F
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Rekommenderar det som kallas "flis 0-4"!
Branschens benämning på ett material med nollfraktion är aldrig flis. Ett flis är vanligtvis en tvättad 2-4 eller 2-5 eller nåt liknande. 0-4 är väl snarare stenmjöl.

• Gilla
lop3r och 2 till
  • Laddar…
N ninjaharry skrev:
Vi testar att så. 16/8 smäller det!
Skitjakt!

• Gilla
NL12345 och 1 till
  • Laddar…
Frerider
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Skitjakt!
Tycker råbocken😉

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N ninjaharry skrev:
Vi testar att så. 16/8 smäller det!
Bockpremiären? Ja, har man tur, smäller det.

N ninjaharry skrev:
Vi håller på att iordningställa en del av tomten som har varit vildvuxen och orörd sedan huset blev färdigt för tre år sedan. Dels blir det gräsmatta och lite trädgårdsgångar, men jag tänkte anlägga en boulebana där också. Då blir det lite mindre gräs att klippa och kanske kan vara kul att ha.

Här är före-bild från i våras.
[bild]

Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
[bild]
[bild]
[bild]

Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?

N ninjaharry skrev:
Vi håller på att iordningställa en del av tomten som har varit vildvuxen och orörd sedan huset blev färdigt för tre år sedan. Dels blir det gräsmatta och lite trädgårdsgångar, men jag tänkte anlägga en boulebana där också. Då blir det lite mindre gräs att klippa och kanske kan vara kul att ha.

Här är före-bild från i våras.
[bild]

Sen dess har jag schaktat av lite jord, lagt en markduk oc ha fyllt upp med lite 0-16 på det.
Sen lagt ut byggtimmer som jag borrat hål i och bankat ner armeringsjärn i.
[bild]
[bild]
[bild]

Sen ska det fyllas på med nått grus som passar boulespel. Nån som har tips på vilket grus?
Vi lade 0-4 till vår boulebana och det funkar bra

N
Nu är gångarna gjutna. Det blev inte lika bra som nör vi gjorde liknande vid förra huset, tror jag skulle haft S5 eller SKB så hade det flytit ut bättre. Jag får gå över några naggar med diamantslipen sen.

• Nybetongad gång längs ett hus med ojämt ytskikt, omgiven av grus och verktyg, inklusive en skottkärra och brädor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gjutna betonggångar med mindre ojämnheter längs en byggnadskant, omgivna av grus och sten.
    Skapa konto
  • Nybyggd betonggång vid husets entré, omgiven av trädgårdsbädd och garageuppfart.
    Skapa konto
Snyggt! Vad ska det vara mellan gången och kantstenen?

N
Tack ☺️Det blir nån sorts grus i ena rännan och lite stenväxter i andra (sedum el dylikt)

Ja, det blir fina kontraster med både växter och grus mot betongen.

Purre
N ninjaharry skrev:
Nu är gångarna gjutna. Det blev inte lika bra som nör vi gjorde liknande vid förra huset, tror jag skulle haft S5 eller SKB så hade det flytit ut bättre. Jag får gå över några naggar med diamantslipen sen.
Fördelen med en yta som inte är helt polerad är att den inte kommer vara lika hal på vintern.

N
Svängde förbi min lokala skrot-nisse och köpte lite bandjärn så kunde jag svetsa ihop ringar för plantering. Satte även stålkant istället för sten - orkade inte gräva och gjuta - plus att det blev lite billigare.

• Planteringsområde med svetsade ringar av bandjärn, fyllda med växter och omgivet av stenläggning och stålkant, intill trävägg och gångbana.
    Skapa konto
  • Gilla
mrmlz och 2 till
  • Laddar…
Snyggt 👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.