Tänkte du köra en generalskarv över den dubbla regeln?
Det blir inte snyggt, lägg hellre två brädor ut från huset som fris istället. Det blir lite mer jobb med reglarna men mycket snyggare.
Jag skulle kört cc60 ändå, du sparar minimalt med virke om du går upp till cc80.