88 529 läst ·
200 svar
89k läst
200 svar
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Är panelen på kupan kvar, har glesat västkustskivan idag och igår, kan nog bli så jag spikar den panelen själv faktiskt. Har börjat dra lite el i garaget och monterat dit garageporten också. Små steg framåt!
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är alla takfönster monterade utom de två små i den öppna ytan där det är öppet till nock på vänstersidan.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Lite tak på gång nu, plåtarna mellan partierna mot vattnet är på plats. Jag har spikat lite panel i helgen, men jag saknar några plåtar för att göra klart och ställningen står lite för nära väggen på ena sidan. Men förhoppningsvis löser det sig i morgon. Är ledig i morgon och på tisdag för att spika panel. Hoppas att tak och panel blir så gott som färdigt nästa vecka. Ambitionen är att riva ställningen den 17e februari.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Lite mer pannor på plats och plåtslagare har fått dit lite vindskiveplåtar och fönsterbleck idag. Bättre än förväntat med dom svarta vindskivorna, det ramar in formen.
Redigerat:
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är taket klart, rivning av ställningen på måndag. Ska spika upp den sista panelen jag har i helgen, resten får bli på stege när den anländer. Saknar 15 stycken 7,2 längder. Börjar bli dags att bjuda in kontrollansvarig och kommunen för att kontrollera av tätt hus nu.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Nu är rivningen av ställningen påbörjad. Blir ett helt annat ljusinsläpp allt eftersom ställningsdelarna försvinner. Ska försöka städa upp lite nu innan jag fortsätter med insidan.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Jag har köpt färdig utsida, men nu är resten mitt. Allt som är kvar gör jag själv!
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Har börjar sätta trampplast och glesa bjälklaget. Hoppas bli klar i helgen. KA och kommunen ska göra tätt-hus-besök på måndag.
Medlem
· västra götaland
· 201 inlägg
Tack! Kan PM:a dig om du vill se mer, här är en principskiss på de olika takstolarna. Takstolarna består av två 220x45 reglar som är ihophäftade med järn på platten, och varje takstol består egentligen av ett par, så "takstolen är" 440x90 kan man säga.nino skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder