jer skrev:
Idag när jag talade med chefen, sa denna att han bryr sig inte om att hamna i medierna. De säljer mest större projekt ändå, småhus är bara en liten del och dessa köpare bryr han sig inte om.
Va?! Man tror inte det är sant...  >:( Jobbar själv som säljare (säljer dock inte hus) och naturligtvis ska alla kunder behandlas med lika mycket repekt. I annat fall gräver man snabbt sin egen grav, jag lovar! Lycka till och stå på er!

Jer, jag jobbar också som säljare, men inom industrin.
Jag har lite mer vana när det gäller kontrakt o.s.v. men det är inget som man kan begära att en privatperson ska kunna.

Som säljare så anser jag att det är mycket viktigt att i slutändan finna lösningar som kunden känner att han/hon är nöjd med. Får du en nöjd kund så kan denna generara kanske 10 spekulanter.

En missnöjd kund är i bästa fall bara tyst och säger ingenting (sett ur en säljares syn) men oftast så är det mer än 10 som snappar upp och tänker sig för när de hör företagets namn. Detta är något som varje sunt fungerande företag försöker att motverka så långt det är möjligt.

Det finns ju så oerhört många aktörer på marknaden så varför skulle man ens reflektera över att välja Mjöbäcksvillan? De verkar vara ett ruffel och båg företag, baserat utifrån det du skriver.

I affärer så är det lätt att missförstå varandra. Det gäller att säljaren är tydlig (genom ett väl skrivet kontrakt) och att köparen är ännu tydligare.

Jag tittade på metros hemsida och det var inte mycket man såg av huset. Men jag udrar, hur skulle det se ut om man byggde mur i tomtgränsen och fyllde upp med massor? Är det en sluttningstomt?

Rodge

• Gilla
Ravudd
  • Laddar…
Ja, visst är det så. Vad gäller tomten är det en sluttningstomt, men det finns inte tillräckligt med utrymme för att rätta till på det sätt du beskriver Rodge68. Tanken är ju dock god.

En journalist ringde mig precis som rotar i ärendet. Hon hade ju sett att de ritningar jag och byggnadsnämnden har är inte desamma som Mjöbäcks byggt efter. Dvs, de har gjort ett JÄTTEFEL. Kanske har de då efteråt tagit fram höjder utefter hur de byggt, jag vet faktiskt inte. Men här har vi något att verkligen gå på.

För övrigt verkar vd´n vara inkognito för journalisterna, som försöker nå honom.
Hörde oxå på omvägar att Mjöbäcks, som bara bryr sig om de stora kunderna, har strulat till det vid ett stort bygge av ett flerfamiljshus(140lgh tror jag) i norra Lund. Det har stått stilla i ett halvår pga problem. Inte heller detta verkar de sköta på ett bra sätt.
Verkar bra att lägga fram problemet då man får in nya uppgifter från folk som läser artiklar mm.

Läste i dagens SDS, tycker så jävla synd om er, ge inte upp >:(

Tack för allt stöd. Ja, det stormar lite kring Mjöbäcksvillan, som sagt konstigt ändå att inte yttra sig. Ju mer det rotas i ärendet, ju mer kommer det fram. Det ser onekligen bättre ut nu. Vi kämpar på.
Tack än en gång.

Läste i dagens SDS, tycker så jävla synd om er, ge inte upp >:(
Kan man läsa artikeln på nätet?
Var inne på sydsvenskan men lyckades inte hitta något...

/Idapi

Den här tråden har dragit iväg lite nu kanske? Det är beklagligt det som hänt i ert fall men vi som inte är insatta får ju bara höra den ena sidan.

I rättvisans namn kanske Mjöbäck borde få möjlighet att redogöra för sin hållning men det kanske de inte känner för eller har skyldighet till offentligt.

Som man säger i amerikanskt rättväsende:
"everyone is innocent until proven guilty"

Hoppas ni kommer till en för bägge parter bra lösning.

Jer, tänkte mest skänka er en tanke och lite medkänsla efter att ha läst dagens SDS - hade det inte drabbat någon hade byggfelen varit nästan komiska. Var i Lund är det du bygger förresten?

I artikeln antyder man att KA:n inte varit aktiv nog - vad har han sagt/gjort egentligen? Varför i h-e betalar man höga konsultarvoden om sådana här närmast groteska fel går honom förbi?

Hej ärade forum deltagare!

Angående tråden ”Bygg inte hus med MjöbäcksVillan!!!!”

Det jag kan säga är att ni kan i detta forum läsa om kundens ”jer:s” syn på det hela. Kunden gör nu tyvärr allt i sin makt för att smutskasta vårt företag och få presumtiva husköpare oroliga.

Givetvis finns det som någon av Er forum deltagare, mycket vist påpekade, en helt annan version av ärendet hos oss.

Vi vill inte här ge oss in i någon offentlig diskussion. Det pågår en utredning gällande den aktuella byggnationen och vi hoppas att denna skall nå fram till ett rättvisande avslut.

Påståendet med att vi struntar i villakunder för att vi mest bygger lägenheter är helt befängt. Alla kunder är lika viktiga och försäljningen till enskild konsument utgör kärnverksamheten i bolaget. Om Ni är osäkra och vill titta närmare på våra produkter och kvalité besök gärna våra utställningshus.

MjöbäcksVillan är ett företag som verkat sedan 1970 och vi har sålt dryga 10.000 enheter under årens lopp. Vi är ca 120 anställda och de flesta bor i trakten runt Mjöbäck. Berömmen har varit många under våra 34 år för våra fina husleveranser och byggnationer.

Med vänliga hälsningar
Mattias Larsson
MjöbäcksVillan

Ta ett snack med Sverker Olofsson, kan leda till något..

Till representanten för Mjöbäcksvillan:
Om det bara finns lite sanning i det som den olycklige husbyggaren berättar så är kritiken som Ni fått i detta forum berättigad.

Jag vet att det inte alltid är så lätt med kommunikation, men den tystnad som varit från Er sida under tiden denna tråd legat på forumet har varit talande i fallet.... ;)

Se nu till att göra en missnöjd kund till en nöjd kund, det genererar både ett bättre rykte (än vad ni har idag) och fler kunder i framtiden.

MjöbäcksVillan Mattias Larsson skrev:
Hej ärade forum deltagare!

Angående tråden ”Bygg inte hus med MjöbäcksVillan!!!!”

Det jag kan säga är att ni kan i detta forum läsa om kundens ”jer:s” syn på det hela. Kunden gör nu tyvärr allt i sin makt för att smutskasta vårt företag och få presumtiva husköpare oroliga.

Givetvis finns det som någon av Er forum deltagare, mycket vist påpekade, en helt annan version av ärendet hos oss.

Vi vill inte här ge oss in i någon offentlig diskussion. Det pågår en utredning gällande den aktuella byggnationen och vi hoppas att denna skall nå fram till ett rättvisande avslut.

Påståendet med att vi struntar i villakunder för att vi mest bygger lägenheter är helt befängt. Alla kunder är lika viktiga och försäljningen till enskild konsument utgör kärnverksamheten i bolaget. Om Ni är osäkra och vill titta närmare på våra produkter och kvalité besök gärna våra utställningshus.

MjöbäcksVillan är ett företag som verkat sedan 1970 och vi har sålt dryga 10.000 enheter under årens lopp. Vi är ca 120 anställda och de flesta bor i trakten runt Mjöbäck. Berömmen har varit många under våra 34 år för våra fina husleveranser och byggnationer.

Med vänliga hälsningar
Mattias Larsson
MjöbäcksVillan
ojdå visar väl inställningen ganska klart-enheter för er är vissa människors hem, som i detta fallet blivit helt fel-rätta till!
>:(

Svar på Mjöbäcksvillans representants inlägg.

Till att börja med vill jag säga att det påståendet kommer från en av era chefer, kolla gärna. Han sa det till mig i tisdags per telefon, då jag gjorde ännu ett fruktlöst försök att diskutera med Mjöbäcksvillan.

Vidare handlar det inte om smutskastning utan kalla fakta. Har du Mattias tex kollat bilden i dagens Sydsvenskan. Gör det och bedöm sedan om jag smutskastar eller faktiskt talar sanning. Eller ännu bättre kom hit och titta, kolla på ritningarna, tala med byggnadsnämnden eller gör något innan du uttalar dig om att jag smutskastar. Det faktum att ni inte svarar för er är oxå ganska talande i fallet.

Byggnadsnämnden i Lund anser att ni byggt fel hus, alltså inte det som finns på ritningarna. Den höjd ni byggt efter är inte den som finns på mina eller byggnadsnämndens ritningar. Har de oxå fel och försöker smutskasta er?
Journalisten från Sydsvenskan fick i uttalanden från byggnadsnämnden fram att ni misskötte mitt såväl som ett annat stort bygge(flerfamiljshus) i norra lund .

Era desperata försök att behålla erat redan sargade rykte, genom att påstå att jag fabulerar eller har del i felet som gjorts blir bara löjligt. Folk kan ju med egna ögon se att det inte har gått rätt till här.

Kanske är det dags för en ursäkt, förklaring och att ni gör rätt för er. Detta kommer inte att försvinna innan dess. Det kommer bara bli större, samt fler felaktigheter från er kommer att komma fram.

Börjar bli en intressant disskution det här, hoppas vi får läsa om det lyckliga slutet också....

Stå på dig/er Jer!

MjöbäcksVillan Mattias Larsson: Ni har uppenbarligen gjort flera STORA misstag och "jer" vill att ni rättar till dem. Eller har han hittat på allting bara för att han vill bråka och ha uppmärksamhet?! Jag skulle gjort precis likadant som "jer" om jag hamnade i samma situation. Tidningar, tv, radio, FBI, Sverker, NASA, alla skulle kontaktas! Grejen är väl inte att smutskasta er utan anledning, håller man käften så är det snart en ny familj som drabbas. Alla kan göra misstag, men se till att åtgärda era misstag och be om ursäkt.  >:( Och då håller det inte att säga att man har tillsatt en utredning bla bla bla bla och sen händer det inget mer, något som för övrigt våra kära politiker är experter på! Tack för mig, hallelulja!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.