S
Nån mer än jag som funderar på att fylla farmartankarna med B0 diesel, nu när det är billigt?

Har ett par tankar står som inte är besiktade på evigheter, och jag vill ju inte att det ska läcka ut..

Täthetskontroll kan man ju göra själv lika bra som någon annan, men frågan är om en tankbil fyller en obesiktad?

Annars är planen att låna någon grävmaskinists mobila tank och fylla med.

Synpunkter?

C
Hade jag haft en tank så, men de är ju så jämrans dyra...
Numera är det besiktningskrav på tankar > 1000 liter. Och jag tror inte det går att beställa hem < 1000 liter(?)

• Gilla
Snikholt
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Numera är det besiktningskrav på tankar > 1000 liter. Och jag tror inte det går att beställa hem < 1000 liter(?)
Min lev har tagit leverans avgift om jag köpt mindre än 600 l

• Gilla
Snikholt och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Du råkar inte ha nån gammal villa oljetank kvar i källaren?

• Gilla
Snikholt
  • Laddar…
C
Kan väl tillägga att många verkar slutat använda farmartank. Drar till sig för mycket skumrask för att vara värt det verkar det som.

F fribygg skrev:
Du råkar inte ha nån gammal villa oljetank kvar i källaren?
Nä, tyvärr. Har alltid varit ved som gäller här tills bergvärmen kom.

• Gilla
Snikholt och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kan väl tillägga att många verkar slutat använda farmartank. Drar till sig för mycket skumrask för att vara värt det verkar det som.
En tank i källaren syns inte på samma vis, fler nyfikna som stannar och kikar när man har cistern synlig ute

• Gilla
Snikholt och 1 till
  • Laddar…
S
Men nån som vet ifall tankbilen/förarn bryr sig om tanken har besiktningsstämpel eller inte ?

Man vill kanske inte skylta med sina obesiktade cisterner och avstår att kommentera..
( Själv har jag inte ens dieselbil längre, inte heller nån farmare med bränsle som nån klåfingrig kan få för sej att tulla av)

• Gilla
Snikholt
  • Laddar…
S
F fribygg skrev:
Man vill kanske inte skylta med sina obesiktade cisterner och avstår att kommentera..
( Själv har jag inte ens dieselbil längre, inte heller nån farmare med bränsle som nån klåfingrig kan få för sej att tulla av)
Ja såklart - och det är nog sannolikt att de måste kolla stämplar…

Jag kommer givetvis besikta mina tankar…. 🙂 innan de fylls på något vis.

S Snikholt skrev:
Det är säkert bra, men brukar kännas lite dyrbart.

S
Detta lär vara sista rycket… kan i bästa fall få ihop diesel för 5 år.

Gissar att det blir svindyrt, uppåt 30:- liter nästa år. Så det är en no brainer.

C
S Snikholt skrev:
Jo, men sen tillkommer ju återkommande besiktningar.

S
C cpalm skrev:
Jo, men sen tillkommer ju återkommande besiktningar.
Yes, det får man fixa 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.