Hej

Två undringar från mig till expertpanelen här.

Jag funderar på hur jag ska värma upp mitt 50 kvm garage, och är inne på dieselkanon. Hur många kW borde vara lagom för den storleken? Finns det några vettiga för runt 2´SEK?

Min andra undran är om det vore en bra idé att sätta plast på innerväggarna i garaget för att minska kölddrag från brädväggarna det är byggt av? Några uppenbara nackdelar?

Är det bara mer tillfälligt det ska värmas upp, eller mer permanent?

Är garaget isolerat något?

Plast är ju helt tät, och med varm luft på ena sidan, och kall på den andra så bildas det ju fukt/vatten..

GoForIt GoForIt skrev:
Är det bara mer tillfälligt det ska värmas upp, eller mer permanent?

Är garaget isolerat något?

Plast är ju helt tät, och med varm luft på ena sidan, och kall på den andra så bildas det ju fukt/vatten..
- Tillfälligt per timmar, oisolerat garage.
Jag tänker en ångdiff-plast då, som andas.

Varför vill man andas in dieselavgaser? Är det vad man är sugen på så kan man väl lika bra starta upp bilen som antagligen redan står i garaget? Det är ju exakt samma grej. Förutom att bilen antagligen har bättre avgasrening än kinavärmaren.

K kurlakarl skrev:
Varför vill man andas in dieselavgaser? Är det vad man är sugen på så kan man väl lika bra starta upp bilen som antagligen redan står i garaget? Det är ju exakt samma grej. Förutom att bilen antagligen har bättre avgasrening än kinavärmaren.
- Dieselkanoner är i regel bättre förbränningsoptimerade än en bil, och avgaserna leds ut ur garaget via avgasrör.

K Kalmarkille skrev:
- Dieselkanoner är i regel bättre förbränningsoptimerade än en bil, och avgaserna leds ut ur garaget via avgasrör.
Nja, har de skorsten så leds u avgaserna ut men det är inte alls självklart

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.