Byggahus.se

Budgetgolv(Bauhaus ek 199:-) i hyreslgh?

1. H
    Medlem · 148 inlägg
    Hej!

Trevligt forum här verkar det som, mitt första inlägg  :)

Har flyttat in i en ny lgh som är en hyresrätt. Tycker mycket om intredning men vill av förklarliga skäl inte satsa FÖR mkt pengar. Har nu en riktigt sur linoleummatta i hela(~35 kvm) lgh som ska bort! Har just fått väggarna fixade och möblemanget är utforslat så det är läge att passa på...

Men vad? Har kikat efter billiga parkettgolv och hittat lackad ek för ~200:-/kvm(bla på Bauhaus där jag dessutom har rabatt). Funkar det att lägga även i kök(det ska limmas)? Har inga barn, hund eller annat otyg  ;) och är rädd om grejer så det behöver inte vara atombomssäkert.

Har ni några(snygga) tips på alternativ till köket som ligger i samma prisklass?(matta, klinker mm)

Egentligen vill jag nog ha oljat men då drar priset iväg en del, kan man slipa det lackade och sen luta/olja i efterhand(när det blivit slitet)?

Hur svårt är det att limma golv? Tips på bra beskrivningar?

Tack!   :cool:

2. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem

Re: Budgetgolv(Bauhaus ek 199:-) i hyreslgh?

Om du är ute efter ett billigt oljat parkettgolv (klick) kan du kasta ett öga på Byggmax. Där finns både oljad ek och ask för 239kr/kvm. Har själv köpt askparketten, fast den lackade varianten, som ska läggas in när jag får fingrarna ur  ;).
    http://www.byggmax.se/

3. P
    Medlem · 35 inlägg

ParO

Medlem

Hmm, om barn ingår i kategorin otyg kanske fru/flickvän med högklackat oxå är kvalificerade  ;)

4. H
    Medlem · 148 inlägg

Tack jo jag har sett det  :) Blir tyvärr väl stor prisskillnad på 35kvm x 239:- jämfört med 35kvm x 199:- (-10%), så Bauhaus ligger ändå närmast till hands.

Varför valde du lackat före oljat?

Har du jämfört Byggmaxgolven med andra golv? Åsikt?[/quote]

5. H
    Medlem · 148 inlägg

Hmm, om barn ingår i kategorin otyg kanske fru/flickvän med högklackat oxå är kvalificerade  ;)[/quote]

Du menar diskvalificerade ;)

6. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem

Tack jo jag har sett det  :) Blir tyvärr väl stor prisskillnad på 35kvm x 239:- jämfört med 35kvm x 199:- (-10%), så Bauhaus ligger ändå närmast till hands.

[/quote]

Jag valde lackat helt enkelt för att jag är lat  ;) Visst kan det vara enkelt att underhållsolja några ggr per år, men jag skulle säkert börja slarva efter ett tag...

7. H
    Medlem · 148 inlägg

[/quote]

Jag valde lackat helt enkelt för att jag är lat  ;) Visst kan det vara enkelt att underhållsolja några ggr per år, men jag skulle säkert börja slarva efter ett tag...

[/quote]

Du tycker inte golvet blir kallt med lack?

8. Linska
    Medlem · 1 217 inlägg

Linska

Medlem

Nej, inte egentligen. Jag har lackad parkett i vardagsrummet och tycker att det är helt ok. Sen kan jag ju alltid gå in i badrummet och ställa mig på klinkergolvet utan golvvärme (inte eget val!) och bli riktigt kall om fossingarna, då kommer askparketten kännas jättevarm och skön ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.