I mitt nya hus (LB från 1972) sitter denna precis när man kommer upp på vinden. Jag vet inte vad den stod på när jag flyttade in eftersom flera av oss som var uppe och kollade på vinden trodde det var lysknapp och vred på den. Det finns läge 1, 0 och 2. Vad kan den vara till för?
 
Redigerat:
Ficklampa och lysa, leta efter en lampa som glödlampan är trasigt i. LB brukar ha lyse på vinden och brytaren brukar sitta direkt vid vindsluckan.
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Ficklampa och lysa, leta efter en lampa som glödlampan är trasigt i. LB brukar ha lyse på vinden och brytaren brukar sitta direkt vid vindsluckan.
Lysknappen sitter precis bredvid och funkar perfekt så det är inte den.
 
J jonaserik skrev:
Ficklampa och lysa, leta efter en lampa som glödlampan är trasigt i. LB brukar ha lyse på vinden och brytaren brukar sitta direkt vid vindsluckan.
Men tack iaf för svar .
 
Har ni en fläkt på vinden. annars får ni följa ledningarna som går från den och se var ni hamnar
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
Någon vindsventilaton kanske? Tre olika nivåer då 0=av , 1=lågt , 2=högt luftflöde? Enbart en killgissning...
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Någon vindsventilaton kanske? Tre olika nivåer då 0=av , 1=lågt , 2=högt luftflöde? Enbart en killgissning...
Jag har ingen vindsventilation men däremot en fläkt i grunden… kan det vara till den och vad bör den då stå på?
 
Ingen bild?
 
U Uffe A skrev:
Ingen bild?
 
  • Monterad strömbrytare med inställningsvred på 0, två införda kablar, monterad på en träbjälke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
U Uffe A skrev:
Ingen bild?
Trodde jag laddat upp bild…
 
Säkert en form av 2 hastigheter på något som några säger. följ kablarna och se vart dom försvinner, bör vara en till EL-centralen och en till ev fläkt
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
Kan det inte vara en fläkt inbyggd i självdragskanal från t.ex. badrum? Kanske inte en vindsfläkt, utan en kanalfläkt.
 
  • Gilla
Margaretan
  • Laddar…
A arowe17 skrev:
Kan det inte vara en fläkt inbyggd i självdragskanal från t.ex. badrum? Kanske inte en vindsfläkt, utan en kanalfläkt.
Det får vi undersöka!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.