Har ett par lapor där knappen mekanisk gått sönder, köpte en ny.
Klippte sladden och skalade av.
Har bytt många och det har varit lätt, Men dom här kompakta det är verkligen inte ite mycket plats för kablarna, precis så man får en dragavlastning och sen pilligt att få in kardelerna.
Jag är inte nöjd med den vänstra då jag tycker den sticker ut för mycket på utgående sida.

Kan det vara så även om det inte är enligt skolboksexempel eller bör man dra ut den och klippa av lite.

Ett helvete att få in båda. 20260426_220441.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
20260426_220413.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blir att ta isär, klippa/skala om, vika till ändarna så dom passar exakt under blecken. ( blir väldigt korta tampar ) koppla in innan dragavlastningen sätts fast och sen dit med dragavlastningen.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag gör ett försök sen slänger jag skiten å köpen en ny sladd med brytare. Så nu att den bara var 20kr dyrare.

A A-Man_08 skrev:
Jag gör ett försök sen slänger jag skiten å köpen en ny sladd med brytare. Så nu att den bara var 20kr dyrare.
Vad för lampor ? Foto på dom är bra, är dom i metall och finns i rum med jordade uttag, så ska dom jordas. Eller dubbelisolerade.

J jonaserik skrev:
Vad för lampor ? Foto på dom är bra, är dom i metall och finns i rum med jordade uttag, så ska dom jordas. Eller dubbelisolerade.
Finns ju ingen anledning att jorda en lampa som inte hade jord innan isåfall är den feltillverkad.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Det är en sladd med eurokontakt på en befintlig lampa.
Knappen har gått sönder mekanisk.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.