Tror det där.blir bra om du tunnar färgen lite, vi brukade slå i lite vatten och röra runt bara i översta cm av burken, då får man både tunna och otunnad i samma burk, sen gäller det att vara snabb...
Gör gärna dom nån skrev tidigare, rolla ut färgen stryk efter och ge fan I att gå tillbaka och pilla... färgen torkar till snabbt så en "bättring" blir oftast bara värre

Kanske ska måla sockeln ett varv till och testa innan man dömer ut den

Jag har personligen inget emot vattenburet, men har också provat lösningsmedelsburen lackfärg. Jag fick lika bra resultat, eller kanske rättare sagt vara jag precis lika dålig på att måla, med bägge. Med det perspektivet föredrar jag vatten eftersom det är enklare att städa upp efteråt och trevligare att pyssla med. Dessutom har jag en massa katter hemma så långsamt torkande färg är inget jag värdesätter, au contraire ;)

Det sket sig med Flugger, de har bara alkydfärg med mathet 05 och 50. 05 är för matt och 50 för blank.
Har ni några andra tips på oljefärg som kanske finns in fler grader än två?

Kolla om någon fönsterfärg kan vara lösningen. Jotun Drygolin eller Teknos fönsterfärg?

jotun classic 40,sen har du teknos futura färger som är ngt mer prisvärda.

AndersMalmgren skrev:
Det sket sig med Flugger, de har bara alkydfärg med mathet 05 och 50. 05 är för matt och 50 för blank.
Har ni några andra tips på oljefärg som kanske finns in fler grader än två?
Detta är de vattenbaserade oljefärgerna. Lösningsmedelsbaserat finns i glans 40 också.

Märklig att snubben på Flugger torsgatan inte nämnde det, vad heter produkten?

Fast 40 är för blankt runt 20 måste vi ha

AndersMalmgren skrev:
Märklig att snubben på Flugger torsgatan inte nämnde det, vad heter produkten?

Fast 40 är för blankt runt 20 måste vi ha
Interior High Finish Classic. Min favoritfärg. :)
http://flugger.se/Faerg/Inomhus/Tra...erior_High_Finish_40_Classic(INT HI 40C).aspx

Läs mitt tidigare inlägg om vissa butikers miljöprofil. Glans 20 fanns förr, men enligt uppgift sålde den väldigt dåligt och lades ner.

Köpte Teknos S-1000-N glans 40 blev faktiskt riktigt bra, lite, lite glansigare än luckorna. Men det ser man inte om man inte tänker på det. Sjukt mycket finare penseldrag än plastfärg

AndersMalmgren skrev:
...Sjukt mycket finare penseldrag än plastfärg
Håller med. Snarare inga penseldrag alls. Det går också att ställa saker och ting på färgen utan att det klibbar fast.

Vattenfärg behöver runt 2 veckor för att torka genom helt och hållet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.