Bra att det löste sig :)

Dock är det som du märkt opålitlig funktion när man sätter pumpar med lös flottör i brunnar. Nivårören gör som sagt ett bättre jobb.

Tänkte inte på att kolla den möjligheten, tror inte jag såg någon pump på Bauhaus med nivårör.
Tack för den informationen, får bli en sådan nästa gång den går söner (Efter att ha läst här på forumet verkar det ske då och då) :)

Ja, antingen så startar inte pumpen och du får en dränering som inte funkar eller så stänger den inte av vilket bränner pumpen och du får en dränering som inte funkar....

Precis, det var ju de jag råkade ut för utan vetskap. Skräkexempel till säljare som låtsas vara ovetandes och inte hade susning om vad det var för sladd i källaren som slog av jordfelsbrytaren när man kopplar in.
Nu ska jag försöka få till flotören på något bra sätt och nästa gång köpa en med nivårör, bra tips där.

Och tack för alla svar all hjälp på detta forum :)

När jag kollar lite snabbt nu får jag upp Kärcher o Gardena som har nivåsensor. Var inte så dyra men ser ju jävligt plastiga ut. Man kanske blir lurad av rostfritt är stabilare, kanske dessa håller minst lika bra?

För just dräneringen skulle jag inte vågat snåla. Jag tror mer på Flygt-pumpar. Både Kärcher och Gardena är bättre än det du har men båda är, precis som du skriver, plastiga.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
Redigerat:
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.