Det är stopp i avloppet i källartrappan, brunnen ser ut som på den lånade bilden men jag lyckas liksom inte lokalisera utloppet som jag tänkte komma åt och rensa. Känns att det borde sitta där hålet på bilden finns.

Någon som möjligtvis har en skiss? Huset är från 1969.
 
  • Rostig och igensatt avloppsbrunn med ett synligt hål, från ett hus byggt 1969, behöver rensas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hålet du ser är renshålet. Utloppet ligger under det
 
M Magnus Larsson skrev:
Hålet du ser är renshålet. Utloppet ligger under det
Var ska jag in med rensslangen? Det hålet som syns överst på bilden finns inte hos oss.
 
Det kan lika gärna bara va en brunn som inte är ansluten nånstans.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det kan lika gärna bara va en brunn som inte är ansluten nånstans.
Den är ansluten till avloppet. De var och rensade den för 5 år sedan, men nu har priset tredubblats och landar på 2000:- efter ROT för ett 30 minuters jobb så jag tänkte att det är kanske värt att försöka själv.
 
Demmpa Demmpa skrev:
I detta inlägg finns en skiss på genomskärning av en gjutjärnsgolvbrunn,
[länk]

Här är en annan modell, [länk]
Bilden i den första länken är förmodligen en konstruktion som vi har här hemma. Det jag undrar är varför renshålet sitter på motsatt sidan sett från huset?
 
Det ”övre” hålet i bilden är en anslutning från en spygatt, dvs en brunn utan vattenlås.
Det nedre är renshålet, avloppet från brunnen går nedåt i bilden
 
  • Gilla
stanlund2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.