Hej!
Jag flyttade nyligen in i min lägenhet. En golvbrunn i badrummet, som går till tvättmaskinen, var orensad och svämmade över. Jag rensade den och tog bort massor av gamla tvättmedelsrester.
Till min förvåning upptäckte jag att det saknades en o-ring till golvbrunnsinsatsen (jafo). Jag köpte en ny o-ring som ska passa till insatsen men trots det sluter insatsen inte tätt. Det är ett par millimeters mellanrum mellan brunn och insats, som att insatsen inte riktigt passar golvbrunnen.
Nu när de gamla tvättmedelsresterna inte längre täpper till luktar det fruktansvärt illa från golvbrunnen. Vet någon hur jag ska lösa detta!?
Tack på förhand!
Jag flyttade nyligen in i min lägenhet. En golvbrunn i badrummet, som går till tvättmaskinen, var orensad och svämmade över. Jag rensade den och tog bort massor av gamla tvättmedelsrester.
Till min förvåning upptäckte jag att det saknades en o-ring till golvbrunnsinsatsen (jafo). Jag köpte en ny o-ring som ska passa till insatsen men trots det sluter insatsen inte tätt. Det är ett par millimeters mellanrum mellan brunn och insats, som att insatsen inte riktigt passar golvbrunnen.
Nu när de gamla tvättmedelsresterna inte längre täpper till luktar det fruktansvärt illa från golvbrunnen. Vet någon hur jag ska lösa detta!?
Tack på förhand!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nej jag kan inte se något tyvärr. Nu har jag i alla fall beställt en ny insats och håller tummarna för att den ska passa bättre
Det finns ett nummer präglat i plasten i botten av brunnen, jag kan urskilja några tecken på din bild, men med en bättre bild går det nog att se. Men gissningsvis borde det vara den insats som hör till.M Malin Jondell Assbring skrev:
Den nya insatsen jag beställde passade, så det måste ha varit rätt märke/modell men ändå något fel med den gamla.
Tack för alla tips och hjälp oavsett!
Tack för alla tips och hjälp oavsett!
Klicka här för att svara