Hej!

Jag flyttade nyligen in i min lägenhet. En golvbrunn i badrummet, som går till tvättmaskinen, var orensad och svämmade över. Jag rensade den och tog bort massor av gamla tvättmedelsrester.

Till min förvåning upptäckte jag att det saknades en o-ring till golvbrunnsinsatsen (jafo). Jag köpte en ny o-ring som ska passa till insatsen men trots det sluter insatsen inte tätt. Det är ett par millimeters mellanrum mellan brunn och insats, som att insatsen inte riktigt passar golvbrunnen.

Nu när de gamla tvättmedelsresterna inte längre täpper till luktar det fruktansvärt illa från golvbrunnen. Vet någon hur jag ska lösa detta!?

Tack på förhand! Hand visar glapp mellan golvbrunn och insats i badrum, markerat med ordet "Glapp!". O-ring verkar saknas eller inte passa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvbrunn i badrum med synlig insats och tecken på smuts och möjliga tätproblem. Saknad o-ring och överflöde från tvättmaskin omnämns.
Skapa konto
En hand håller en grå golvbrunnsinsats med märket "JAFO" och ett avtagbart tätningsring, på ett mörkt kakelgolv bredvid ett vitt rör.
Skapa konto

Det ser ut som att du har halva vattenlåset kvar i brunnen när du har tagit din bild. Har du satt ihop de två delarna som man ska?

Två händer monterar ett tätningslock med röd packning på ett grått rör av plast.
Skapa konto

Janus82 Janus82 skrev:
Det ser ut som att du har halva vattenlåset kvar i brunnen när du har tagit din bild. Har du satt ihop de två delarna som man ska?

[bild]
Nej den ska se ut så som jag har förstått det, koppen sitter fast i den delen som fäster i golvet
Grå golvmonterad kopplingsdel för sanitetskoppling, rund med en mittöppning och fästen.
Skapa konto

Verkar konstigt. Går det att se vad det är för golvbrunn och se om det är rätt insats? Visst - det är långsökt att någon skulle bytt insats till en som inte är rätt sort men värt att kolla.

Nej jag kan inte se något tyvärr. Nu har jag i alla fall beställt en ny insats och håller tummarna för att den ska passa bättre

• Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
M Malin Jondell Assbring skrev:
Nej jag kan inte se något tyvärr. Nu har jag i alla fall beställt en ny insats och håller tummarna för att den ska passa bättre
Det finns ett nummer präglat i plasten i botten av brunnen, jag kan urskilja några tecken på din bild, men med en bättre bild går det nog att se. Men gissningsvis borde det vara den insats som hör till.

Den nya insatsen jag beställde passade, så det måste ha varit rätt märke/modell men ändå något fel med den gamla.

Tack för alla tips och hjälp oavsett!

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.