God kväll!
Nu behöver jag era tips och råd. Ska renovera badummet (kakel & klinker) och sätta in duschväggar 90*90. Bilden visar hur väggarna kommer vara placerade. Ni ser också 2 kortare tejper som visar var golvreglarna ligger i rummet - med CC600. Jag inser att jag inte kan placera den ny brunnen på 45*45cm som planerat pga. golvregeln som ligger ca.38 cm från väggen.
Hur hade ni gjort? Låta den behålla dagens placering? Flytta in den så mycket det går mot mitten av duschen, och så nära regeln som möjligt? Era tankar är guld värda!

• Badrumsplanering med tejpmarkerade duschväggar och golvreglar, synlig golvbrunn i mitten, beige golv och vägg vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Flytta brunnen så nära väggen rakt fram det går och så nära högra golvregeln som möjligt. Det finns ju ett minimiavstånd till vägg, kanske 20 cm.
Ha den där den är nu blir ju knepigt med fallen och duschdörrar så nära, blir väl glipor under dörrarna, samt obehagligt att ställa foten över en yta som lutar både neråt och uppåt.

• Gilla
datja och 1 till
  • Laddar…
Det lutar åt jag gör som du rekommenderar. Dags att sätta sänksågen i golvet.

• Gilla
Hilding Rönnlund
  • Laddar…
Krilleman
F fägatan skrev:
Det lutar åt jag gör som du rekommenderar. Dags att sätta sänksågen i golvet.
Jag anser att detta blir bäst för dig enligt bilden.

Glöm inte monteringsplattan för träbjälklag från brunnstillverkaren.

Golv med markerad plats för duschbrunn och rör, med vikt på monteringsplatta för träbjälklag enligt tillverkaren.
Skapa konto

Exploderad vy av en mekanisk roterande lagerkonstruktion, bestående av flera metallringar och kilformade delar ovanpå en kvadratisk plattform.
Skapa konto

S
Hörngolvbrunn!! Det är bästa jag gjorde i vårt badrum, slippa stå på brunnen när man duschar..

S swirve skrev:
Hörngolvbrunn!! Det är bästa jag gjorde i vårt badrum, slippa stå på brunnen när man duschar..
Tack för svaret. Ska fundera på det eller vanlig.

Krilleman Krilleman skrev:
Jag anser att detta blir bäst för dig enligt bilden.

Glöm inte monteringsplattan för träbjälklag från brunnstillverkaren.

[bild]
[bild]
Tack för svar. Ska öppna där du skissat som start.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.