Elektrikerns garantiansvar slutar vid inkopplingen så länge inte elektrikern säljer materialet för då har han slagit på en slant på materialet för ibland kommer det måndagsexemplar även bland de kända märkena.

Lycka till med Elbutik.

R_Strandberg skrev:
Elektrikerns garantiansvar slutar vid inkopplingen så länge inte elektrikern säljer materialet för då har han slagit på en slant på materialet för ibland kommer det måndagsexemplar även bland de kända märkena.

Lycka till med Elbutik.
Var det lite ironi i ditt "lycka till" där? Inget svar på mail idag gällande min reklamation..

Jag har flera goda erfarenheter av att handla från elbutik.se. Nu är det iofs ett drygt år sedan jag handlade sist, och ännu längre sedan jag behövde ta direkt kontakt med dem. Min erfarenhet är att det enda som funkar bra för att få kontakt, är att ringa dem, och då helst före den telefontid som de uppger. Under telefontiden får man oftast inget svar (och de förklarade för mig vid ett tillfälle att chefen som kunde svara på frågor är alltid där före ett visst klockslag, men aldrig under telefontiden).

Lite struligt men de är ändå bra att ha att göra med.

Elbutik.se återkom till mig och sa det varit problem med denna artikel mot lågvoltshalogen i senaste batchen. De skickade mig omgående en ersättare. Mycket nöjd med hur de hanterade detta även om det orsakade mig extra jobb.

Så lätt gick det inte. De skickade en ersättningsdosdimmer som är för tjock för att montera bakom mina saker. Saken är att de andra sakerna beställdes från elbutik.se samtidigt och de kollade min order men något blev error där... Ahh krångel!!

Denna fick jag och den är typ 10mm för tjock :(
http://elbutik.se/product.html/dosdimmer-du-250?category_id=694

Den ska sitta bakom en Eljo Trend brytare med utanpåliggande fackdosa på 34mm. Bara nya dosdimmern är ju själv på 22mm.

Jag vet inte om jag haft otur eller om detta är hur Elbutik brukar hantera sina kunder. Men jag skickade 13 Juni tillbaka varan enligt deras önskemål och skulle få kreditering. En månad senare har jag inget hört eller fått och jag kontaktade dom igen. De säger de inget fått och skickar mig nya returhandlingar. Jag kollar då med DHL och de har levererat varan den 14 Juni mot underskrift. Jag kontaktar då Elbutik igen med mottagningsbeviset men får ingen respons. Jag ringde dom förra veckan och en tjej som knappt kunde prata svarade att de ska kolla på det men folk är på semester men hon trodde de skulle fixa det under dagen. Sen dess inget hört och inga pengar fått. Det har snart gått två månader och inga pengar åter. Ett jävla skämt. Kommer aldrig köpa från dessa igen för de verkar kunna leverera men knappast sköta support när det behövs! Usch. Man får vad man betalar för slår än en gång in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.