Hej.
Hade i lägenheten jag flyttade in i problem med att när man hällde mycket vatten på en gång i diskhon (tex en hink eller gryta) så läckte det från gumminippeln längst ner där det vita röret möter utloppsröret.
Bytte den och det slutade läcka. Men det rinner ur oerhört långsamt. När diskmaskinen tömmer sig så kommer vatten upp ur diskhon och det bubblar som om det är luft i systemet.
Är det sannolikt stopp längre ner i systemet? Har rensat alla rör under diskhon.
Bör jag passa på att byta rören mot ett flexrör utan böjar?
Hade i lägenheten jag flyttade in i problem med att när man hällde mycket vatten på en gång i diskhon (tex en hink eller gryta) så läckte det från gumminippeln längst ner där det vita röret möter utloppsröret.
Bytte den och det slutade läcka. Men det rinner ur oerhört långsamt. När diskmaskinen tömmer sig så kommer vatten upp ur diskhon och det bubblar som om det är luft i systemet.
Är det sannolikt stopp längre ner i systemet? Har rensat alla rör under diskhon.
Bör jag passa på att byta rören mot ett flexrör utan böjar?
Diskmedel och fyll hon med varmt vatten. öppna proppen och toppa upp med 15L kokande vatten. Jucka med en klocka så ruckar du bort stoppet.
Varning det kan bubbla upp gegg på hela badrumsgolvet från golvbrunn. Hände mig i en lgh... Då kan man använda klocka för att bromsa flödet från kökshon...
Varning det kan bubbla upp gegg på hela badrumsgolvet från golvbrunn. Hände mig i en lgh... Då kan man använda klocka för att bromsa flödet från kökshon...
Inser att jag var lite otydlig. Menade en lik denna med vattenlås.
https://www.bauhaus.se/diskbanksvattenlas-prevex-smartloc-basic
Packningarna känns inte helt bra i mina rör jag har idag och det såg ut som en enklare lösning. Men jag kanske har fel
Tack till er alla som bekräftade vad jag anade. Jag ska se om någon annan i föreningen upplever problem och om jag kan lösa det själv innan jag ringer spolbil.
https://www.bauhaus.se/diskbanksvattenlas-prevex-smartloc-basic
Packningarna känns inte helt bra i mina rör jag har idag och det såg ut som en enklare lösning. Men jag kanske har fel
Tack till er alla som bekräftade vad jag anade. Jag ska se om någon annan i föreningen upplever problem och om jag kan lösa det själv innan jag ringer spolbil.
Klicka här för att svara
