Fast har man överklagat kan man föra sin talan fram till beslutet är fattat.
Du kan alltid komplettera med fler skrivelser om du vill det.
Vanligtvis får man motpartens inlagor att yttra sig om också, ifall de har väsentlig ny information (i vart fall i förvaltningsrätten, borde vara så även hos Lst?)