3 627 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Brandvarnaren gick igång
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 915 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 915 inlägg
Eldade i braskaminen igår kväll och det hade väl brunnit i ca 3 timmar när plötsligt den optiska brandvarnaren i hallen bredvid började tjuta. For upp som en raket men kunde inte hitta någon orsak och den slutade av sig själv efter några sekunder. Efter 30-40 minuter gick den igång igen och då plocka jag ner den för att få tyst på den. Den joniska varnaren var däremot tyst och så även brandvarnarna på övervåningen. Det var ganska varmt uppe vid taket och lite os kunde kännas men ingen synlig rök.
Vi har renoverat hallen nyligen så mycket slipdamm har farit runt, undrar om det kan ha bidragit. Känns inte så kul när det börjar tjuta och man eldar i kamin samtidigt.
Vi har bott här i 2år och aldrig varit med om detta tidigare.
Vi har renoverat hallen nyligen så mycket slipdamm har farit runt, undrar om det kan ha bidragit. Känns inte så kul när det börjar tjuta och man eldar i kamin samtidigt.
Vi har bott här i 2år och aldrig varit med om detta tidigare.
Klicka här för att svara