Är inne i renoveringen av badrummet, har nu dubbel 13 gips mot grannen som jag har plockat bort. Planen var ju att sätta en minerit skiva, men då försvinner brandklassningen på väggen. Nån som vet hur det funkar? har ju kakel på väggen åxå som nog tar ett tag innan det brinner ner. Hur ska man göra?
 
Har du kollat vad det är för brandklassning på en mineritskiva? Rent logisk borde den inte vara sämre än en gispskiva.
 
Brandsäkerhetsmässigt är dubbelgips ett skämt jämfört med minerit.
Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.