Nissens Nissens skrev:
Vad jag hörde från personer på plats var han inne i rutchkanan. Kan ju vara fel.
Om det hade stämt så borde de väl hittat honom på marken utanför och inte inne i byggnaden...

Nissens
R roli skrev:
Om det hade stämt så borde de väl hittat honom på marken utanför och inte inne i byggnaden...
Har du någon säker källa på att han hittades i byggnaden? Min källa är inte från media utan från en person som var på plats…

Nissens Nissens skrev:
Har du någon säker källa på att han hittades i byggnaden? Min källa är inte från media utan från en person som var på plats…
Nej, jag har ingen annan källa än den som media har redovisat. Tycker dock själv att det verkar lite mystiskt att han skulle varit "inne i röret" eftersom det borde varit rejält rökfyllt innan rökgasexplosionen.

Nissens
R roli skrev:
Nej, jag har ingen annan källa än den som media har redovisat. Tycker dock själv att det verkar lite mystiskt att han skulle varit "inne i röret" eftersom det borde varit rejält rökfyllt innan rökgasexplosionen.
Har inte sett någonstans att något media sagt var de hittat kroppen.
Så jag väljer att lita på min källa som var på plats.

Nissens Nissens skrev:
Har inte sett någonstans att något media sagt var de hittat kroppen.
Så jag väljer att lita på min källa som var på plats.
Det jag funderar på är vad man menar med rutschkanan? Om man får tro flashback (Vilket man inte ska göra) Så pratar de om tornet. Jag tror inte han var i rutschkanan bokstavligen. Jag tror inte att han skulle få för sig att krypa in där. hettan måste varit kännbar. Det är en ganska lång sträcka.
Men man kan ha menat tornet. Eller var han i röret när branden startade? Brandkåren han inte söka igenom tornet så han kan mycket väl ha missats.
Min gissning är tornet. Att man kallar tornet för rutschkanan.
Jag själv säger tornet och väljer att lita på min slutledningsförmåga.

• Gilla
Grindstolpe och 1 till
  • Laddar…
För mig är tornet en byggnad och inte en rutschkana.

Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Det jag funderar på är vad man menar med rutschkanan? Om man får tro flashback (Vilket man inte ska göra) Så pratar de om tornet. Jag tror inte han var i rutschkanan bokstavligen. Jag tror inte att han skulle få för sig att krypa in där. hettan måste varit kännbar. Det är en ganska lång sträcka.
Men man kan ha menat tornet. Eller var han i röret när branden startade? Brandkåren han inte söka igenom tornet så han kan mycket väl ha missats.
Min gissning är tornet. Att man kallar tornet för rutschkanan.
Jag själv säger tornet och väljer att lita på min slutledningsförmåga.
Som jag uppfattade det var han inne i rutchkanan när branden startade.

Han hade ju setts springa runt för att varna folk. Han var väl projektledare för hela bygget, så att han skulle vara i röret när det börjar brinna låter osannolikt. Men jag vet inte.

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Han hade ju setts springa runt för att varna folk. Han var väl projektledare för hela bygget, så att han skulle vara i röret när det börjar brinna låter osannolikt. Men jag vet inte.
Jag har också läst just det.

BirgitS BirgitS skrev:
Polisen kallar stället där man fann honom för byggnad.

[länk]
Det skulle kunna vara rutschkanan. Eller egentligen nästan vad som.

Nissens Nissens skrev:
Som jag uppfattade det var han inne i rutchkanan när branden startade.
Tja, tycker det låter osannolikt.
Men jag ska inte säga emot. Jag har bara mina spekulationer. Du har trots allt en källa på insidan. Jag misstänker att en spekulerande bananskalare inte är det mest seriösa. 😀

Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja, tycker det låter osannolikt.
Men jag ska inte säga emot. Jag har bara mina spekulationer. Du har trots allt en källa på insidan. Jag misstänker att en spekulerande bananskalare inte är det mest seriösa. 😀
Ja, jag vet ju inte heller med 100% säkerhet, men ser ingen vettig anledning till att källan skulle ge felaktig info. Det kommer kanske fram så småningom.

Nissens
Lyssnade precis på Kaliber om branden, där säger de att Gillholm var i tornet.

BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Lyssnade precis på Kaliber om branden, där säger de att Gillholm var i tornet.
Låter ju sannolikare att en person som springer runt för att leta efter folk är i tornet än i rutschkanan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.