92 050 läst ·
730 svar
92k läst
730 svar
Brand på Liseberg Oceana
Nej, jag har ingen annan källa än den som media har redovisat. Tycker dock själv att det verkar lite mystiskt att han skulle varit "inne i röret" eftersom det borde varit rejält rökfyllt innan rökgasexplosionen.Nissens skrev:
Har inte sett någonstans att något media sagt var de hittat kroppen.R roli skrev:
Så jag väljer att lita på min källa som var på plats.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det jag funderar på är vad man menar med rutschkanan? Om man får tro flashback (Vilket man inte ska göra) Så pratar de om tornet. Jag tror inte han var i rutschkanan bokstavligen. Jag tror inte att han skulle få för sig att krypa in där. hettan måste varit kännbar. Det är en ganska lång sträcka.Nissens skrev:
Men man kan ha menat tornet. Eller var han i röret när branden startade? Brandkåren han inte söka igenom tornet så han kan mycket väl ha missats.
Min gissning är tornet. Att man kallar tornet för rutschkanan.
Jag själv säger tornet och väljer att lita på min slutledningsförmåga.
Som jag uppfattade det var han inne i rutchkanan när branden startade.Bananskalare skrev:
Det jag funderar på är vad man menar med rutschkanan? Om man får tro flashback (Vilket man inte ska göra) Så pratar de om tornet. Jag tror inte han var i rutschkanan bokstavligen. Jag tror inte att han skulle få för sig att krypa in där. hettan måste varit kännbar. Det är en ganska lång sträcka.
Men man kan ha menat tornet. Eller var han i röret när branden startade? Brandkåren han inte söka igenom tornet så han kan mycket väl ha missats.
Min gissning är tornet. Att man kallar tornet för rutschkanan.
Jag själv säger tornet och väljer att lita på min slutledningsförmåga.
Han hade ju setts springa runt för att varna folk. Han var väl projektledare för hela bygget, så att han skulle vara i röret när det börjar brinna låter osannolikt. Men jag vet inte.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Polisen kallar stället där man fann honom för byggnad.
https://www.liseberg.se/nyheter/en-...en-i-branden-pa-lisebergs-vattenvarld-oceana/
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Ja, jag vet ju inte heller med 100% säkerhet, men ser ingen vettig anledning till att källan skulle ge felaktig info. Det kommer kanske fram så småningom.Bananskalare skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg