MultiMan
Tubii Tubii skrev:
Hundra % att du fått skit I dosan och sen glappkontakt. SPECIELLT om du köpt den på IKEA . Jag har haft några fall där jag köpt multigrendosor med usb och C kontakt där det började ryka kraftig vit rök och lukten av bränd plast väckte hela huset.
Ska du ha dosor så köp bra kvalité och ha dom monterade uppåt. Mvh
Personen du citerar har inte varit inloggad i forumet på snart 7 år, så förvänta dig inte någon reaktion.

Jag har köpt många IKEA-dosor, både med och utan USB-uttag. Aldrig haft problem. IKEA:s nätaggregat till USB brukar hålla utmärkt kvalitet. Jag tror inte de vågar annat.

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
tommib
Nej, jag tror också att just IKEA är ett ovanligt säkert ställe att köpa skarvsladdar, grenuttag och laddare på. De gör så enormt stora serier och det är en såpass stor publicitetsskada om det går fel så de är nog extremt noga med kvaliteten. Man ser att de återkallar produkter lite då och då. I de fallen lämnar man bara in sin produkt och får pengarna tillbaka, utan frågor eller kvitto. Det är säkert inte gratis men det är troligen absolut värt det för att undvika skador och dålig PR.

• Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nej, jag tror också att just IKEA är ett ovanligt säkert ställe att köpa skarvsladdar, grenuttag och laddare på. De gör så enormt stora serier och det är en såpass stor publicitetsskada om det går fel så de är nog extremt noga med kvaliteten. Man ser att de återkallar produkter lite då och då. I de fallen lämnar man bara in sin produkt och får pengarna tillbaka, utan frågor eller kvitto. Det är säkert inte gratis men det är troligen absolut värt det för att undvika skador och dålig PR.
Med all respekt.
BULLSHIT.
Snarare tvärtom, men jag kan tyvärr inte producera bevis på motsatsen förutom min dosor och min övertygelse.

Btw får jag fråga vad du har för anknytning till IKEA? Eftersom du svarar på en 7 år gammal tråd och inte håller dig till ämnet.
.Personligen skiter jag i att få återbetalning iom jag inte har kvitto kvar och har slutat handla hos dom ( förutom stearinljus och kökshanddukar) Men bara att dom producerar FRUKTANSVÄRT dåliga produkter och slit o släng varianter gör mig illa till mods.

Men hade det blivit brand i huset hade inte återbetalning ekonomiskt vara ett alternativ..

Mvh

• Wow
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
tommib
Med ingen respekt alls, så svarade du först i samma sju år gamla tråd. Varför? Som MultiMan skriver så har personen du citerar och därmed skriver till inte varit inloggad på väldigt länge. Vad förväntar du dig ska hända?

Jag svarade i tråden då när det begav sig, vilket du hade sett om du hade läst tråden. Den dök således upp bland mina bevakade trådar och jag tittade vad som var nytt.

Jag har exakt ingen anknytning alls till IKEA förutom att jag handlar där ibland. Vissa produkter är bra, andra är mindre bra. Elgrejerna har jag aldrig haft några problem med. Det finns en utmärkt video av BigClive där han tar isär en av deras USB-laddare och konstaterar att den är välbyggd. Jag har samma upplevelese av saker jag köpt där de senaste 20 åren.

Tubii Tubii skrev:
Jag har haft några fall där jag köpt multigrendosor med usb och C kontakt där det började ryka kraftig vit rök och lukten av bränd plast väckte hela huset.
Varför har du inte reklamerat dessa? IKEA är sannolikt extremt intresserade av att få tillbaka dem och analysera vad som hänt med dem. Det kanske till och med skulle kunna leda till en återkallelse som skyddar andra om det är ett typfel. Du kan väl berätta här vilka dosor det rör sig om i alla fall?

Nej, du får komma med något bättre än din känsla om du vill bli lyssnad på.

• Gilla
  • Älska
orutti och 5 till
  • Laddar…
Tubii Tubii skrev:
Btw får jag fråga vad du har för anknytning till IKEA?
Begreppet "att vara ute och cykla" fick precis en ny definition...

• Gilla
  • Haha
orutti och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Med ingen respekt alls, så svarade du först i samma sju år gamla tråd. Varför? Som MultiMan skriver så har personen du citerar och därmed skriver till inte varit inloggad på väldigt länge. Vad förväntar du dig ska hända?

Jag svarade i tråden då när det begav sig, vilket du hade sett om du hade läst tråden. Den dök således upp bland mina bevakade trådar och jag tittade vad som var nytt.

Jag har exakt ingen anknytning alls till IKEA förutom att jag handlar där ibland. Vissa produkter är bra, andra är mindre bra. Elgrejerna har jag aldrig haft några problem med. Det finns en utmärkt video av BigClive där han tar isär en av deras USB-laddare och konstaterar att den är välbyggd. Jag har samma upplevelese av saker jag köpt där de senaste 20 åren.

Varför har du inte reklamerat dessa? IKEA är sannolikt extremt intresserade av att få tillbaka dem och analysera vad som hänt med dem. Det kanske till och med skulle kunna leda till en återkallelse som skyddar andra om det är ett typfel. Du kan väl berätta här vilka dosor det rör sig om i alla fall?

Nej, du får komma med något bättre än din känsla om du vill bli lyssnad på.
Där har du en poäng. Att jag borde ta ansvar för andra iom eventuella fel. Tar ansvar för den. My bad.

Som jag skrev har jag ej kvar kvitton på grendosorna med med 4 uttag och ett med usb och ett med C. Så jag köpte istället bättre och svensktillverkade Ärligt adekvata och godkända kvalificerade märkningar. Och dom har inte falerat ännu.

Men som sagt läs ursprungsinlägget och koppla min kommentar till den.

Köp bra dosor och ha dom antingen upprätt eller upp och ner för att slippa smuts i dosan och undvika ljusbåge. Men du kanske inte förstår svenska eller innebörden?
Mvh smk

Tubii Tubii skrev:
Så jag köpte istället bättre och svensktillverkade Ärligt adekvata och godkända kvalificerade märkningar. Och dom har inte falerat ännu.
Vilka köpte du?

Alfredo Alfredo skrev:
Begreppet "att vara ute och cykla" fick precis en ny definition...
Ska du cykla vid denna tidpunkt i Sverige så tänd lampan broder. Annars gör du dig illa.
Ps använd hjälm. Du verkar behöva den 🤣 ha d

useless useless skrev:
Vilka köpte du?
Kan jag skicka bild?

Tubii Tubii skrev:
Kan jag skicka bild?
Gör det.

kisumisu
B b_hasse skrev:
Man kan alltså inte vara säker även som man köper ett "dyrt" grenuttag av en känd tillverkare.
Nix det kan man inte.

Sedan har man ibland turen att hitta billiga grejor som håller kvalitet.

Köpte själv ett helt gäng med paket där man hade grenuttagx3, grenuttagx6, en skarvsladd på 3M, en fördelare på x2 uttag och Timer.
Dessa kostade ca 100kr (från utlandet, vårat grannland. Är kanske mer krav när de mesta håller 16A standard i de landet). Billigare än Ikea blev det också 😅

Själv har jag märkt att Rustas elgrejor höll inget. Ikea är blandad kvalitet, ibland finns riktigt bra grejor medans ibland finns bara rent skräp även där! Jula är också sånt som inte hållt.

Nu fick jag dock onödigt många grenar och timers (ville mest ha dessa skarvsladdar som har 3* 6* uttagen på. Men fick det onödiga sålt på Tradera tillslut 😉

Håller med att pengarna tillbaka o ny produkt av samma skitkvalite är klen tröst.

Detsamma gäller LED lampor.
Dyra Osram lampor håller ingenting. Där tycks det dock finnas även kvalitet då dom ersatte mig med en kvalitetslampa! Så jag skall inte klanka allt för mycket på dem kvalitetslampan hade märkningen parathom (o lyser faktist än idag helt utan problem!)

Dock orkade jag inte klaga nästa gång nästa inköpt från Ica paijade. Tråkigt nog var det till utseendet fina lampor nästan identiska med gamla glödisar. Köpt dock Icas egna som hållt bättre och ungefär lika fina i design. Men nu kanske ska jag ej skriva om lampor då det går utanför ämnet.

Redigerat:
kisumisu kisumisu skrev:
Nix det kan man inte.

Sedan har man ibland turen att hitta billiga grejor som håller kvalitet.

Köpte själv ett helt gäng med paket där man hade grenuttagx3, grenuttagx6, en skarvsladd på 3M, en fördelare på x2 uttag och Timer.
Dessa kostade ca 100kr (från utlandet, vårat grannland. Är kanske mer krav när de mesta håller 16A standard i de landet). Billigare än Ikea blev det också 😅

Själv har jag märkt att Rustas elgrejor höll inget. Ikea är blandad kvalitet, ibland finns riktigt bra grejor medans ibland finns bara rent skräp även där! Jula är också sånt som inte hållt.

Nu fick jag dock onödigt många grenar och timers (ville mest ha dessa skarvsladdar som har 3* 6* uttagen på. Men fick det onödiga sålt på Tradera tillslut 😉

Håller med att pengarna tillbaka o ny produkt av samma skitkvalite är klen tröst.

Detsamma gäller LED lampor.
Dyra Osram lampor håller ingenting. Där tycks det dock finnas även kvalitet då dom ersatte mig med en kvalitetslampa! Så jag skall inte klanka allt för mycket på dem kvalitetslampan hade märkningen parathom (o lyser faktist än idag helt utan problem!)

Dock orkade jag inte klaga nästa gång nästa inköpt från Ica paijade.
Uppskattar ditt svar. Jag är ny här. Jag gör allt på mitt hus och min tomt.
Är vad ni pro's kallar lekman.
Försöker lära mig och är jätte tacksam för alla svar. Speciellt de som ger mig något, som i ditt fall tar jag till mig infon. Och ska försöka inhandla liknande. Kan du tipsa vart du köpte liknande som i din beskrivning? Jag köpte jätte dyra dosor. Både till upp o ner våningen. Men det är inte hållbart att bekosta huset med grendosor för så mycket kulor.

Jag kan lätt erkänna mina misstag och när jag är besviken och för tillfället nedslagen. Gör om gör rätt, säger folk.

Därför jag kom hit och frågade om hjälp.
mvh

Tubii Tubii skrev:
Därför jag kom hit och frågade om hjälp.
mvh
Jag missade att du frågat om hjälp. Vad är det du behöver hjälp med?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.