97 644 läst ·
288 svar
98k läst
288 svar
Bråk om tomtgräns. Lantmäteriets karta.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 230 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 230 inlägg
Förlåt, det var ett barnsligt inlägg. Min poäng var bara att ingen annan än de som har nyttjanderätt till en enskild väg har ansvar för att den plogas. Jag var just ute och röjde min innan det töar och fryser på igen.U Ulf2121 skrev:
Men det här jämte andra problem vore väl ett skäl att ta tag i en av @Claes Sörmlands gamla specialiteter: inkorporera vägen i den angränsande vägsamfälligheten.
Du ska vara smart men finurlig, inte blanda in våld, det är grannens melodi. Därför du/ni ska filma när ni är i närheten av grannarnaU Ulf2121 skrev:
Men det självklara rådet att hålla bilen på vägen och ignorera grannen verkar du inte över huvud taget bry dig om. Trots att det skulle lösa problemet.U Ulf2121 skrev:
Jag tror att du endast vill få ideer om hur du skall ”vinna”, inte hur du blir av med bråket.
Sluta tjöta nu, det förstår även en Göteborgare.Nissens skrev:
Ta bort stenarna och låt det eskalera till något du kan polisanmäla då, men se till att du har vittnen/bevis. Annars är väl alternativet att böja på ryggen och låta grannen fortsätta vara otrevlig och bestämma över sin omgivning.U Ulf2121 skrev:
