U Ulf2121 skrev:
"Vägen" plogas ej. Upp till oss själva.
Varför plogar ni inte vägen? ;)
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Vad nu en barncykel på en väg har med något att göra. I TS fall är det inga problem på vägen…
Det är hur vägen går som är problemet. Ej utmärkt alls och i verkligheten inte alls som på servitutskartan.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Varför plogar ni inte vägen? ;)
Flyttade hit i juni. Första vintern. Så jag vet faktiskt inte...
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ok det bara är en skrikig granne skulle jag visa var skåpet ska stå och flytta stenarna. Om det är en bråkig och våldsam granne (ev. Alkohol och droger) är det mer tveksamt.
Vart skall jag lägga dem och hur skall jag bemöta kommande angrepp?
 
U Ulf2121 skrev:
Vart skall jag lägga dem och hur skall jag bemöta kommande angrepp?
Kanske hos markägaren , kan ju vara så att stenarna tillhör honom, hur ska du veta? Du ska inte bemöta något, du ska ignorera!
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske hos markägaren , kan ju vara så att stenarna tillhör honom, hur ska du veta? Du ska inte bemöta något, du ska ignorera!
De tillhör grannen och är honom väldigt kära...
 
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Det är hur vägen går som är problemet. Ej utmärkt alls och i verkligheten inte alls som på servitutskartan.
Och detta är ett stort problem för dig?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
U Ulf2121 skrev:
De tillhör grannen och är honom väldigt kära...
Sluta tänk så svenskt!
 
U Ulf2121 skrev:
Flyttade hit i juni. Första vintern. Så jag vet faktiskt inte...
Förlåt, det var ett barnsligt inlägg. Min poäng var bara att ingen annan än de som har nyttjanderätt till en enskild väg har ansvar för att den plogas. Jag var just ute och röjde min innan det töar och fryser på igen.

Men det här jämte andra problem vore väl ett skäl att ta tag i en av @Claes Sörmlands gamla specialiteter: inkorporera vägen i den angränsande vägsamfälligheten.
 
  • Gilla
Håkan V och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Men det här jämte andra problem vore väl ett skäl att ta tag i en av @Claes Sörmlands gamla specialiteter: inkorporera vägen i den angränsande vägsamfälligheten.
Inte minst ger det ju goda möjligheter att göra vägområde av grannen annekterade gräsmatta.
 
  • Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Sluta tänk så svenskt!
Har väldigt många oerhört "osvenska tankar" vilka hade varit enormt enkla och lätta att förvekliga utan att be om någon hjälp. Nu vill jag dock agera "någorlunda klokt" och eftertänksamt. Därav trådstarten med önskan om att få råd i detta.
 
  • Gilla
HeyJon och 2 till
  • Laddar…
U Ulf2121 skrev:
Har väldigt många oerhört "osvenska tankar" vilka hade varit enormt enkla och lätta att förvekliga utan att be om någon hjälp. Nu vill jag dock agera "någorlunda klokt" och eftertänksamt. Därav trådstarten med önskan om att få råd i detta.
Du ska vara smart men finurlig, inte blanda in våld, det är grannens melodi. Därför du/ni ska filma när ni är i närheten av grannarna
 
  • Gilla
Ulf2121 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Har väldigt många oerhört "osvenska tankar" vilka hade varit enormt enkla och lätta att förvekliga utan att be om någon hjälp. Nu vill jag dock agera "någorlunda klokt" och eftertänksamt. Därav trådstarten med önskan om att få råd i detta.
Men det självklara rådet att hålla bilen på vägen och ignorera grannen verkar du inte över huvud taget bry dig om. Trots att det skulle lösa problemet.

Jag tror att du endast vill få ideer om hur du skall ”vinna”, inte hur du blir av med bråket.
 
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Men det självklara rådet att hålla bilen på vägen och ignorera grannen verkar du inte över huvud taget bry dig om. Trots att det skulle lösa problemet.

Jag tror att du endast vill få ideer om hur du skall ”vinna”, inte hur du blir av med bråket.
Sluta tjöta nu, det förstår även en Göteborgare.
 
  • Gilla
Ulf2121 och 3 till
  • Laddar…
H
U Ulf2121 skrev:
Hans svar är att de skall ligga kvar där de ligger. De är hans och det är hans gräsmatta. Punkt. Annars fan ta mig. Kan tillägga att han även knuffade till mig hotfullt i bröstet vid detta tillfälle....
Ta bort stenarna och låt det eskalera till något du kan polisanmäla då, men se till att du har vittnen/bevis. Annars är väl alternativet att böja på ryggen och låta grannen fortsätta vara otrevlig och bestämma över sin omgivning. :thinking::D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.