Spelar väl ingen roll om man TS använder hantverkare eller inte.Bernieberg skrev:
av någon anledning vill TS använda skyddstäckning och då finns ju uppenbarligen ett behov.
min åsikt är då att inte snåla ett par kronor och använda något så dåligt och otympligt som mjölkpapp när de finns material som är långt mycket bättre.
dessutom kan ju kostnaderna bli ganska omfattande om skyddstäckning skulle misslyckas.
Som sagt beror ju helt på vad som ska göras och vad som ska täckas. Här hemma kör jag mest med vanlig brun papp och det har fungerat bra för mig. Har förövrigt aldrig sett det alternativ som du skriver om, härikring kör bygghandlarna med mjölkpapp och t.ex. Myresjöhus skickar med sådan för golvtäckning på sina byggen så helt värdelös kan den ju inte vara.T totalpeter skrev:Spelar väl ingen roll om man TS använder hantverkare eller inte.
av någon anledning vill TS använda skyddstäckning och då finns ju uppenbarligen ett behov.
min åsikt är då att inte snåla ett par kronor och använda något så dåligt och otympligt som mjölkpapp när de finns material som är långt mycket bättre.
dessutom kan ju kostnaderna bli ganska omfattande om skyddstäckning skulle misslyckas.
Offtopic: Tror att båda formen av byggen har sina utmaningar och att det är en inkörningsperiod för att kunna gå över. Själv trivs jag med flexibiliteten som "släpvagnssnickare" och kommer fortsätta som sådan tills jag finner mitt drömjobb som vaktmästare.
Oj vilken diskussion det blev för lite papp
Jag behöver mjölkpapp för att inte grisa ned klinkersgolvet när jag spacklar och målar väggar och tak. Jag tycker papp funkar bra. Men ser att det finns målarmatta hos Jula för 99:- för 10m2, medan Byggmax tar 169:- för 25m2. Det ger en skillnad på ca 3:- m2 vilket inte är så stor. Men som sagt, jag kör på med papp. Ska pröva Byggmax variant i morgon
Klicka här för att svara